وضعیت کرونایی شیراز از آبی به زرد تغییر کرد

  • 11 بهمن 1399 - 8:01
وضعیت کرونایی شیراز از آبی به زرد تغییر کرد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام آخرین آمار‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: بر اساس اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا، وضعیت کرونایی شیراز از آبی به زرد تغییر کرد.

به گفته وی ، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۵۸۹ هزار و ۲۰۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۶۷ هزار و ۴۶۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۷ هزار و ۴۲۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد هزار و ۳۷۱ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۶۰۶ هزار و ۶۲۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

سیدروح الله حسینی ، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۵۴۹ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۹۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر حسینی در ادامه با اعلام جان باختن پنج هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۱۳۳ اعلام کرد.

وی، از بهبودی ۱۶۲ هزار و ۷۲۷ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از مردم خواست تا در همه گیری کووید۱۹، ضمن پرهیز از مسافرت غیرضروری به ویژه در روز‌های تعطیل، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی دست کم دو متر، ضدعفونی و شستشوی مرتب دست‌ها را فراموش نکرده تا کمتر شاهد داغدار شدن اطرافیانمان باشیم.

دیدگاه