کمیته بحران بهزیستی فارس برای ساماندهی افراد بی‌خانمان تشکیل شد

  • 04 بهمن 1399 - 16:02
کمیته بحران بهزیستی فارس برای ساماندهی افراد بی‌خانمان تشکیل شد

مدیرکل بهزیستی استان فارس با اشاره به تاکید رئیس سازمان بهزیستی کشور برای ساماندهی افراد بی‌خانمان و معتادان متجاهر در سرمای شدید، عنوان کرد: با همین هدف کمیته مدیریت بحران بهزیستی استان فارس به حالت آماده باش درآمده است.

روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان فارس شنبه چهارم بهمن‌ماه در خبری از قول سید محمدصادق کشفی‌نژاد عنوان کرد: بهزیستی در این زمینه، جلساتی با شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری ترتیب داده است که در نتیجه این هم‌افزایی‌ها،  ساماندهی معتادان در ماه‌های پایانی سال در دستور کار قرار گرفته است و بهزیستی در تلاش است که خدماتی مناسب در اختیار آن‌ها قرار دهد.

مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه از مراکز شهرستانی به‌منظور بررسی وضعیت سیستم‌های گرمایی مراکز نگهداری روزانه و شبانه بازدید شد ، گفت: اورژانس اجتماعی بهزیستی استان فارس برای  مداخله بهنگام، آماده خدمت‌رسانی است و با شماره ۱۲۳ به درخواست‌های شهروندان در این زمینه رسیدگی می‌کند.

کشفی‌نژاد تعداد معتادان متجاهر فارس را ۲هزار و ۸۰۰نفر برشمرد و اظهار داشت: بهزیستی تاکنون ۱۸۰۰ نفر از این تعداد را با همکاری شهرداری، شورای شهر و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ساماندهی کرده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت معتادان از خردادماه با فعالسازی طرح ساماندهی مرکز ماده ۱۶ (اسکان موقت)افزایش یافته است، گفت: افزون بر این، حمایت بهزیستی از افراد بی‌خانمان با توزیع بسته‌های بهداشتی، ایجاد سرپناه برای خوابیدن و در اختیار قرار دادن یک وعده غذای گرم در هر روز صورت می‌گیرد که توسط ۱۳ مرکز کاهش آسیب استان فارس در دست اجراست.

دیدگاه