حضور تیم‌های فوتسال بانوان شیراز در رقابت‌های لیگ برتر

  • 24 دی 1399 - 9:28
حضور تیم‌های فوتسال بانوان شیراز در رقابت‌های لیگ برتر

قرار است جمعه ۲۶ دی ۹۹ سوت آغاز رقابت‌های فوتسال لیگ برتر بانوان در فصل جدید به صدا درآید و در قالب این رقابت‌ها تیم‌های پویندگان صنعت فجر شیراز و پارس آرای این شهربه مصاف حریفان بروند اما هر کدام از تیم‌های شیرازی گلایه‌ها و مشکلاتی دارند.

سرپرست تیم فوتسال بانوان پویندگان صنعت فجرشیراز ، گلایه خود را متوجه شهرداری شیراز  کرد و گفت:برای گرفتن سالن نصیری شیراز چندین بار با مسوول تربیت بدنی شهرداری این شهر تماس گرفتیم اما گفتند باید هزینه سالن را پرداخت کنید.

نرگس محمدی چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: جای تعجب است که شهرداری دیگر شهرهای کشور از تیم های بانوان به طور کامل حمایت می کنند اما در شیراز نه تنها حمایت نمی کنند بلکه برای تمرین تیم هم از ما هزینه می خواهند و حاضر نیستند به هیچ عنوان از دختران ورزشکار شهرشان حمایت کنند.

وی بیان داشت: برای هر سانس تمرین در سالن باید مبلغ ۱۰۰ هزار تومان و برای هر مسابقه مبلغ ۸۰۰ هزار تومان پرداخت کنیم در صورتی که می توانیم اینگونه هزینه ها را به عنوان کمک به بازیکنان بدهیم اما شهرداری شیراز حاضر نیست یک قدم در راه ورزش بانوان دارد.

کوچ دسته جمعی بازیکنان صنعت فجر به شهرهای دیگر   

محمدی ادامه داد: به دلیل اینکه وضعیت تیم ما برای لیگ برتر مشخص نبود تنها یک بازیکن از ترکیب فصل گذشته باقی مانده و تمام بازیکنان به شهرهای دیگر کشور کوچ کردند.

وی اضافه کرد: چون  نمی خواستیم به دلیل مشکلات مالی که سرمایه گذار تیم داشت در مسابقات شرکت کنیم به فدراسیون نامه زدیم اما قبول نکردند و گفتند اگر شرکت نکنید تیم به رده های پایین سقوط خواهد کرد.

سرپرست تیم صنعت فجر بیان داشت: با این حال مدیرباشگاه قبول کرد که در مسابقات شرکت کنیم  و تمرینات تیم را از سه هفته قبل زیر نظر نجمه رفیعی به عنوان سرمربی شروع  کردیم.

محمدی ادامه داد: اسامی ۹ بازیکن را که در بین آنها پنج بازیکن غیر بومی است به فدراسیون فوتبال ارسال کردیم و با تلاشی که بازیکنان تیم در تمرینات دارند این امیدواری وجود دارد که در میان تیم های متمول بتوانیم نتایج خوبی بگیریم.

محمدی گفت: برای بازیکنان غیر بومی یک خانه رهن کردیم و از آن جا که با بازیکنان قرارداد مالی نداریم مقرر شد هزینه ایاب ذهاب و خوراک آنها نیز مهیا کنیم.

وی افزود: درزمان قرعه کشی مسابقات تیم ها پیشنهاد دادند که مسابقات این فصل با حضور خانواده ها برگزار شود اما مورد موافقت فدراسیون قرار نگرفت.

سرپرست تیم فوتبال صنعت فجر گفت: بازیکنان و کادر فنی تیم بدون هیچ حاشیه دارند تمرین می کنند و امیدواریم بتوانیم خدماتی به آنها بدهیم تا بدون دغدغه فقط به فکر تمرین و مسابقه باشند.

تکلیف تیم فوتسال پارس آرا مشخص نیست

در حالی که تنها سه روز به آغاز مسابقات فوتسال لیگ برتر بانوان باقی مانده است اما هنوز تکلیف پارس آرا دیگر نماینده فارس مشخص نیست.

مدیرباشگاه پارس آرا در این باره به ایرنا گفت: ۴۰۰ میلیون تومان بر آورد کرده ایم که هزینه تیم در مسابقات  می شود و این در حالی است که تیم های دیگر لیگ بالای یک میلیارد تومان هزینه کرده اند.

مصطفی زارع ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز تکلیف اسپانسر تیم مشخص نشده است به احتمال ۹۹ در صد در مسابقات شرکت نخواهیم کرد و امیدواریم مشکلات حل شود.

معاون ورزش بانوان: برای تیم فوتسال پارس آرا حامی مالی پیدا کردیم

اما معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان فارس به ایرنا گفت: برای تیم فوتسال بانوان پارس آرا ۲ حامی مالی پیدا کردیم اما مدیر این تیم شرط گذاشته است.

فریبا خالدی افزود: با این حال در حال مذاکره هستیم تا مشکل تیم حل شود و تا چند ساعت آینده تکلیف تیم مشخص خواهد شد و اجازه نخواهیم داد تیم از شیراز بیرون برود.

سوت آغاز رقابت های فوتسال لیگ برتر بانوان در فصل جدید از جمعه ۲۶ دی ماه در شهرهای مختلف به صدا در می آید و بدین ترتیب تیم پویندگان صنعت فجر شیراز در سالن ابوالفتحی شیراز در ساعت ۱۱ میزبان تیم مس کرمان است و تیم پارس آرا هم که هنوز سالن محل بازی آنها در شیراز مشخص نیست به مصاف تیم پالایش نفت آبادان می روند.

رقابت های این فصل فوتسال لیگ برتر بانوان به دلیل شیوع کرونا در۲ گروه هفت تیمی بر گزار می شود.

تیم های  سایپا تهران ، ملی حفاری ایران، نامی نواصفهان، مس کرمان، پویندگان فجر شیراز ، شهروند ساری و هیات فوتبال رودان در گروه یک قرار دارند.
همچنین در گروه دوم هم مس رفسنجان قهرمان فصل گذشته، هیات فوتبال خراسان رضوی،  پالایش نفت آبادان، رهیاب تهران ، پارس آرا شیراز، هیات فوتبال اصفهان و کیمیای اسفراین حضور دارند.

در پایان مرحله گروهی این رقابت ها که به صورت رفت و برگشت برگزار می شود در نهایت از هر گروه ۲ تیم به دور بعد صعود خواهند کرد و در ادامه هم چهار تیم صعود کننده  برای کسب عنوان قهرمانی به صورت رفت و برگشت باهم به رقابت می‌پردازند.

دیدگاه