تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

بهبودی بیش از ۱۵۹ هزار بیمار کووید ۱۹ در فارس

  • 22 دی 1399 - 15:03
بهبودی بیش از ۱۵۹ هزار بیمار کووید ۱۹ در فارس

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز مجموع بهبودیافتگان بیماری کرونا ویروس از ابتدای شیوع تاکنون در استان فارس را ۱۵۹ هزار و ۳۰۴ نفر اعلام کرد.

همتی گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون در استان فارس، بیش از ۵۷۳ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار، به شیوه‌های تست PCR و تست سریع تهیه شده است که از این تعداد، ۱۶۳ هزار و ۹۵۰ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی اظهارداشت: هم اکنون ۴۶۸ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۹ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه متاسفانه سه هم استانی در روز گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند گفت: با افزوده شدن موارد جدید، تاکنون آمار جانباختگان کرونا ویروس در فارس به سه هزار و ۷۱ نفر رسیده است.

این مقام مسوول در معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام پایین‌ترین آمار جانباختگان در طول موج سوم بیماری کووید ۱۹ در روز جاری و همچنین کمترین میزان بستری در بیمارستان‌ها در طول دوران کرونا؛ این کاهش موفقیت آمیز آمار را نتیجه همکاری خوب شهروندان و تلاش شبانه روزی مدافعان سلامت دانست.

دیدگاه