پروانه هتل آسمان شیراز نیاز به بازنگری دارد

  • 15 دی 1399 - 9:04
پروانه هتل آسمان شیراز نیاز به بازنگری دارد

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس تاکید کرد که پروانه ساخت هتل آسمان به دلیل حادثه‌ای که سال گذشته حادث شد، باید مورد بازنگری قرار گیرد.

علی‌نقی طبیب‌لقمانی در گفت و گو با ایسنا، گفت: بعد از حادثه‌ی آتش‌سوزی که در ساختمان نیمه ساخته هتل آسمان حادث شد، مباحث فنی پیرامون این بنا مطرح است.

وی اضافه کرد: مبحث مهم پیش‌رو اینست که آیا اصلا این ساختمان از استحکام لازم به لحاظ فنی و مهندسی برخوردار است یا خیر؟

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: در زمان تجدید پروانه، چه برای مرمت و مقاوم‌سازی یا بازسازی مجدد بنا، رعایت ارتفاع نیز مد نظر قرار خواهد گرفت.

طبیب‌لقمانی خاطرنشان کرد: موضوع رعایت ارتفاع با هدف جلوگیری از آسیب به منظر مجموعه زندیه قطعا اوجب واجبات و از الزامات تجدید پروانه هتل آسمان خواهد بود.

وی همچنین در خصوص سفر اخیر مدیرعامل صندوق احیا به فارس، گفت: در آن سفر تصمیاتی کلیدی اتخاذ شد که اجرای این تصمیمات منجر به گشایش‌هایی در حوزه‌های مختلف و مرتبط خواهد شد.

طبیب‌لقمانی گفت: یکی از این تصمیمات این بود که حتما متناظر هیئت امنای صندوق احیائی که در مرکز وجود دارد، در استان فارس هم تشکیل شود تا مجموعه اقدامات و وظایف این صندوق توسط چنین تشکیلاتی، سیاست‌گذاری، اجرا و پایش شود و فارس صرفا به مرکز متکی نباشد.

معاون گردشگری استانداری فارس گفت: یکی از تصمیمات اتخاذ شده، در مورد واگذاری بهره‌برداری از مجموعه‌ها و بناهای تاریخی به بخش خصوصی بود، زیرا مالکان این مجموعه یا بناها، راسا امکان مرمت و بهره‌برداری را ندارند و بخش خصوصی می‌تواند کمک کننده باشد.

طبیب‌لقمانی جلسات برگزار شده با مدیرعامل صندوق احیا را اثرگذار ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که زمینه تخصیص منابع اعتباری و کمک‌های فنی به آثار و بناهای تاریخی موجود، در فارس و شیراز فراهم و امکان بازیابی هویت بافت تاریخی شیراز مهیا شود.

به گزارش ایسنا، هتل آسمان، یکی از پروژه‌های مهم گردشگری شیراز محسوب می‌شود که طی سه سال گذشته، اخبار متعددی پیرامون آن منتشر شده است.

تهدید منظر هوایی مجموعه زندیه و به خطر انداختن ثبت جهانی این میراث جهانی، صدور دستور تخریب طبقات اضافه، اجرای عملیات تخریب این طبقات و وقوع حریق در ساختمان نیمه کاره آن هتل، بخشی از اخبار و حواشی مربوط به هتل آسمان بود که طی سه سال گذشته، بارها آن را به صدر اخبار فارس و حتی کشور نشاند.

دیدگاه