هفت بازارچه در شیراز ایجاد می‌شود

  • 10 دی 1399 - 12:45
هفت بازارچه در شیراز ایجاد می‌شود

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز اعلام کرد که تا پایان هفته آینده حداقل هفت بازارچه میوه و تره‌بار با هدف تسهیل در دسترسی شهروندان به این کالاها و کاهش هزینه‌ها، در نقاط مختلف شیراز راه‌اندازی می‌شود.

محمدرضا محمدحسن پور چهارشنبه ١٠ دی در یک کنفرانس خبری با اشاره به تصویب راه‌اندازی ۲۲ بازارچه میوه و تره‌بار از سوی شورای اسلامی شهر شیراز، اعلام کرد که هفت بازارچه تا هفته آتی راه‌اندازی می‌شود و گفت: شعار شهرداری شیراز در حوزه زیباسازی این است که هر ساله اقدامات شاخص تری نسبت به گذشته در این حوزه اجرایی شود.

او افزود: سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری، ویترین شهر شیراز است و معتقدیم که با فعالیت‌های تخصصی باید شهروندان را درگیر زیبایی در سطح شهر کنیم.

معاون شهرداری شیراز، اجرای طرح نهضت فضای سبز، توسعه فضای سبز و و نورپردازی فضای شهری را از جمله برنامه‌هایی اعلام کرد که با هدف ایجاد بسترهای مناسب شهری برای نوروز و بهبود کیفیت زندگی، اجرایی شده است و ادامه داد: طی مدت شیوع کرونا ویروس در سطح جامعه تاکنون فشارهای زیادی به روح و روان مردم تحمیل شده است و با توجه به اینکه مردم این مدت را در خانه محصور شده‌اند برنامه ریزی شده تا بتوانند از زیبایی‌های سطح شهر در ایام نوروز استفاده کنند.

کرونا نباید منجر به پنهان شدن زیبایی‌های شیراز شود

محمدحسن‌پور با بیان اینکه بیماری کرونا نباید مانع مشاهده زیبایی‌های شیراز شود به همین دلیل شهر شیراز آماده تر و زیباتر از همیشه در ایام نوروز خواهد شد، عنوان کرد: بی تردید تا پایان کرونا اولویت اقدامات شهرداری شیراز با محوریت حفظ سلامتی مردم خواهد بود.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: تا زمانی که ویروس کرونا در سطح جامعه حاکم است از هیچ هم‌وطنی برای حضور در شیراز دعوت نمی‌کنیم.در ایام نوروز هم تابع دستورات ستاد کرونا خواهیم بود.

محمدحسن‌پور با بیان اینکه حفظ فضای سبز فعلی و افزایش سرانه فضای سبز نیازمند ایجاد زیرساخت‌ها و تامین آب مصرفی مورد نیاز است، گفت: در این راستا احیای قنوات سطح شهر و ترمیم و بازسازی آنها از اولویت‌های خدمات شهری شهرداری شیراز است.

رینگ شدن سیستم آبیاری فضای سبز شیراز

او همچنین به رینگ کردن آب مصرفی فضای سبز شهری هم اشاره و خاطرنشان کرد: مطالعه این مهم آن به اتمام رسیده و در کوتاه ترین زمان تشریفات قانونی و در منطقه ۶ و ١٠ اجرای رینگ آب مصرفی فضای سبز آغاز خواهد شد.با این اتفاق، دیگر کمبود آب فضای سبز نخواهیم داشت.

این مقام مسئول از اجرایی شدن طرح لایروبی قنات سعدی برای استفاده از ظرفیت تامین آب این سازه خبر داد و با تاکید بر اینکه جایی از شهر نباید فاقد درخت باشد، از پیش بینی کاشت ۵٠٠ هزار درخت و درختچه تا پایان سال در شیراز خبر داد.

محمدحسن‌پور با بیان اینکه تمرکز سازمان سیما و منظر شهرداری بر مسئله نورپردازی‌هاست و شاهد اتفاقی نادر در سطح شیراز در این باره خواهیم بود، از اجرای ٢٠ تا پروژه نورپردازی تا پایان سال در این کلانشهر خبر داد.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: روشنایی و نورپردازی  دو مسئله مجزاست، انجام امور روشنایی به عهده شرکت توزیع برق و نورپردازی به عهده شهرداری است.

لزوم جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه خشک

محمدحسن‌پور به مسئله فاضلاب صنایع آلاینده همجوار رودخانه چنار راهدار هم اشاره و بیان کرد: با چه صدایی باید بگوییم که اقدام جدی شود تا پساب صنایع آلاینده در این رودخانه رها نشود؟ این زشتی‌ها به پایین دست رودخانه انتقال داده می‌شود.

صدور شناسنامه برای درختان

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز نیز از تداوم شناسنامه دار کردن درختان شیراز برای جلوگیری از تخریب خبر داد و گفت: سرانه فضای سبز باید به ازای هر نفر سه متر باشد و در کلانشهر شیراز با مجموع باغ‌های قصردشت به ٢١ متر رسیده است.

محمدرضا زندیه همچنین اضافه کرد که حدود ١٠٠ میلیارد تومان بودجه برای نورپردازی پیش بینی شده که تا دهه فجر امسال پروژه‌های نورپردازی بلوار مدرس، خیابان زند، تقاطع غیرهمسطح رودکی، پل کابلی ولیعصر، تقاطع کمربندی، تقاطع غیرهمسطح شهیدان یغمور و پل کشن به بهره‌برداری می‌رسد.

زندیه همچنین از برگزاری پویش هر شیرازی یک درخت در اسفندماه امسال خبر داد و گفت: این پویش در سطح هر ۱۱ منطقه شیراز اجرایی می‎شود.توزیع ۵۰ هزار درخت سرو و نارنج در این پویش پیش‌بینی شده است.

دیدگاه