راه اندازی مرکز امداد و نجات منابع طبیعی فارس در دستور کار قرار گرفت

  • 05 دی 1399 - 12:27
راه اندازی مرکز امداد و نجات منابع طبیعی فارس در دستور کار قرار گرفت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: راه اندازی مرکز امداد و نجات در عرصه های منابع طبیعی این استان برای نخستین بار در سطح کشور در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش دریافتی جمعه ایرنا، عبدالحسن صمدنژاد در سومین نشست مشترک با نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد حامی منابع طبیعی و محیط زیست افزود: در حال حاضر دستور العمل های اجرایی این طرح در حال تدوین است و با برنامه ریزی های انجام شده در فصل آتش سوزی منابع طبیعی فعالیت عملیاتی این مرکز در راه خدمت به طبیعت فارس آغاز می شود.

وی با تاکید بر مشارکت تیمی و گروهی نیروهای عملیاتی به ویژه سمن ها و تشکل ها در اجرای طرح راه اندازی مرکز امداد و نجات منابع طبیعی گفت: این مرکز با توجه به نیروها و تجهیزات موجود برنامه‌ریزی و طراحی شده تا در زمان حوادث و حریق های احتمالی در عرصه های منابع طبیعی حداکثر کارآیی را داشته باشد.

مدیرکل منابع طبیعی فارس بیان کرد: این مرکز با هدف ارتقای فرآیند پیشگیری از حریق و در زمان وقوع حادثه و با هدف افزایش سطح دسترسی عملیاتی و امدادی در نقاط بحرانی ، کاهش میزان آسیب به طبیعت در زمان وقوع حادثه ، چابک سازی تیم های عملیاتی و ساماندهی تشکل های مردمی ، همیاران طبیعت و نیز استفاده از ظرفیت مشارکت های مردمی در جهت افزایش سرعت عمل در عملیات های اطفای حریق ایجاد شده است.

نمایندگان تشکل های مردم نهاد حامی منابع طبیعی و محیط زیست فارس نیز در این نشست ضمن تبادل تجربیات در خصوص برنامه ها و اهداف شیوه نامه اجرایی مرکز امداد و نجات طبیعت به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دیدگاه