کرونا در فارس؛ بیش از ۱۵۷ هزار مبتلا و ۲۸۸۹ جان‌باخته

  • 27 آذر 1399 - 15:09
کرونا در فارس؛ بیش از ۱۵۷ هزار مبتلا و ۲۸۸۹ جان‌باخته

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اعلام آخرین آمار مربوط به کروناویروس تا امروز ۲۷ آذر، از افزایش آمار نمونه گیری‌های مربوط به شناسایی این بیماری به ۵۳۳ هزار و دو مورد از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ در استان فارس خبر داد.

روح الله حسینی با ابراز تاسف از جان باختن ۲۰ هم استانی دیگر در اثر ابتلا به این بیماری طی روز گذشته تاکنون، اعلام کرد: با افزوده شدن این افراد، مجموع جانباختگان از ابتدای شیوع کرونا ویروس تا کنون به دو هزار و ۸۸۹ نفر در استان فارس رسیده است.

وی بیماران مثبت قطعی شناسایی شده از ابتدای شیوع تاکنون را ۱۵۷ هزار و ۹۸۳ مورد برشمرد و افزود: از این تعداد تاکنون ۱۵۱ هزار و ۷۵۴ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

حسینی در ادامه با اشاره به بستری ۸۸۸ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های استان در حال حاضر، گفت: از این تعداد ۲۴۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم خواست تا آیین شب یلدا را در خانه بمانند و با جدی گرفتن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این مناسبت را با پیوستن به پویش «#یلدایمجازییلدای_ماندگار» به صورت مجازی برگزار کنند.

دیدگاه