میزان خسارات سیل به کشاورزی فارس ۵۱ میلیارد تومان برآورد شد

  • 24 آذر 1399 - 9:20
میزان خسارات سیل به کشاورزی فارس ۵۱ میلیارد تومان برآورد شد

معاون برنامه‌ریزی و اموراقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته سیل ۱۶ آذرماه ۵۱ میلیارد تومان به کشاورزی پنج شهرستان استان خسارت وارد کرد.

جعفر صبوری‌فر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیل اخیر در شهرستان‌های کازرون، کوه‌چنار، لامرد، مُهر و استهبان به محصولات کشاورزی خسارت وارد کرده است.

وی ادامه داد: راهکار نخست برای پرداخت خسارت به کشاورزان، صندوق بیمه کشاورزی است که این امر مستلزم بیمه بودن اراضی کشاورزی است.

معاون برنامه‌ریزی و اموراقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: همچنین اگر خسارت گسترده باشد دولت اقدام می کند که برای این منظور میزان خسارت وارد شده با امضای فرمانداران و مدیر شهرستانی سازمان جهاد کشاورزی به استانداری و سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام و پس از تایید به وزارتخانه ارسال خواهد شد تا در جلسه هیات دولت بررسی شود.

صبوری‌فر افزود: در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی خسارت سیل اخیر در استان‌های مختلف را جمع‌بندی و به دبیرخانه هیات دولت ارایه کرده و چنانچه در این زمینه کمکی صورت بگیرد کمک‌های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان خسارت دیده پرداخت خواهد شد.

بارندگی شدید در روز یکشنبه ۱۶ آذرماه ۹۹ منجر به آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیل در بسیاری از نقاط استان فارس شد و خسارتی را به بخش‌های مختلف وارد کرد.

دیدگاه