مدیرعامل قشقایی شیراز: دیگر امکان پرداخت هزینه تیم بانوان را نداریم

  • 22 آذر 1399 - 13:51
مدیرعامل قشقایی شیراز: دیگر امکان پرداخت هزینه تیم بانوان را نداریم

مدیرعامل باشگاه شهدای قشقایی شیراز اعلام کرد: تاکنون حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای تیم فوتبال بانوان هزینه کرده‌ام و با توجه به برخوردار نشدن این تیم از حمایت‌ها، دیگر توان اداره کردن این تیم را ندارم.

روح الله نجف پور شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ادامه داد: این تنها تیم لیگ برتری فوتبال در استان فارس است و وقت آن رسیده است که استانداری، شهرداری، شورای شهر، ورزش و جوانان، هیات فوتبال و مجمع نمانیدگان فارس واقعا فکر اساسی برای این بانوان بکنند تا آنها از این استان برای امرار معاش خارج نشوند.

وی اضافه کرد: هم اینک حق عضویت این تیم، سفر پر هزینه به انزلی، ایاب وذهاب، خوابگاه، زمین تمرین و هزینه برگزاری ۲ مسابقه را پرداخت کرده ایم در حالی که انتظار داشتیم نهادها به ویژه شهرداری و شورای شهر به کمک تیم فوتبال بانوان بیایند.

نجف پور افزود: برگزاری هر مسابقه‌ای نیاز به ۱۰ تا ۲۰ نفر پرسنل دارد اما جمعه بیست و یکم آذرماه و در زمان برگزاری دیدار تیم های بانوان قشقایی وسارگل بوشهر، تنها ۲ نفر که یک نفر از هیات فوتبال بود، کار اجرایی این مسابقات را انجام دادند که با مشکل مواجه شدیم و بنظرم اینگونه مشکلات که آبروی شهر را می برد می‌توان حل کرد.

مدیرعامل باشگاه قشقایی ادامه داد: با رییس هیات فوتبال مذاکره کردیم و پاسخ شنیدیم که آنها به دلیل بیماری کرونا هیچ درآمدی نداشته‌اند که هزینه کنند؛ حرفشان هم درست است ضمن اینکه اداره کل ورزش و جوانان هم مشکلات مالی زیادی دارد.

وی گفت: در این شرایط، انتظار حداقلی این است که زمین ورزشگاه حافظیه و یا ورزشگاه پارس برای تمرین در اختیار تنها تیم فوتبال لیگ برتر فارس قرار دهند تا آنها بتوانند به راحتی در زمین استاندارد تمرین کنند و دست‌کمف این دغدغه را نداشته باشند.

نجف پور تاکید کرد: هم اینک مسابقات هندبال لیگ برتر کشور در شیراز در حال برگزاری است، چگونه است که برای این مسابقات بودجه و امکانات هست اما برای تیم فوتبال بانوان شهر، بودجه نیست؟ نمی دانم چرا تیم فوتبال بانوان اینقدر مظلوم واقع شده است.

مدیرعامل باشگاه قشقایی افزود: برایم سخت است که بخواهم تیم بانوان این باشگاه را رها کنم اما چاره‌ای ندارم؛ زیرا هزینه تیم آقایان هم در لیگ دسته یک کشور روی دستمان مانده است ضمن اینکه تیم بانوان تنها سه سفر به خارج از استان در پیش رو دارد و از این رو، مسئولان بخش‌های دولتی و خصوصی می‌توانند به آنها کمک کنند.

سناریو مشکلات فوتبال بانوان فارس همچنان ادامه دارد

تیم زاگرس، دیگر تیم فوتبال بانوان استان فارس بود که در صورت فراهم شدن شرایط، می‌توانست فرصت حضور در رقابت‌های لیگ برتر را داشته باشد؛‌ اما چنین نشد.

مسوول سازمان لیگ فدراسیون ششم آذرماه به ایرنا گفته بود: با رایزنی غلامعلی هنرپیشه رییس هیات فوتبال فارس یک فرصت طلایی دیگر به بانوان فوتبالیست فارس دادیم.

گلاره ناظمی افزود: با وجود اینکه مسابقات از هفتم آذرماه آغاز می شود اما به تیم زاگرس فرصت دادیم تا شنبه هشتم آذرماه مدارک خود را به فدراسیون ارسال کند در غیر این صورت نماینده فارس به دسته یک سقوط خواهد کرد.

همچنین قائم مقام باشگاه زاگرس شیراز هم ششم آذرماه به ایرنا گفته بود: باید از فرصتی که فدراسیون در اختیار ما گذاشته است نهایت بهره را ببریم هر چند فدراسیون فرصت های زیادی داده است اما مشکلات مالی موجب شده است به تکاپو بیفتیم تا سهمیه از بین نرود.

امیر مقیمی ادامه داد: قاسم فصحت مدیر عامل باشگاه اعلام کرده است دیگر توان پرداخت هزینه های سنگین تیمداری را ندارم و دیگر نمی توانم از حق همسر و فرزندانم بگذرم.

وی ادامه داد: به امید آن بودیم که شهرداری به ما کمک کند اما به دلیل منع قانونی منصرف شدند با این حال حیدر اسکندرپور شهردار شیراز گفته است می توانم هزینه خوابگاه ، زمین چمن، هزینه غذا و اتوبوس داخل شهر تامین کنم.

مقمیمی گفت: شورای شهر شیراز گفته است مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان کمک می کنم اما تنها مشکل ما ۲۰ درصد قرارداد بازیکنان و هزینه های سفر بیرون از استان است که هزینه زیادی دارد.

رییس هیات فوتبال فارس چهارشنبه دوازدهم آذرماه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به فرصتی که فدراسیون تعیین کرده بود و به باشگاه زاگرس هم اعلام کردیم، باشگاه به دلیل مشکلات مالی نتوانست حمایت خود را از تیم فوتبال بانوان ادامه دهد و مدارک هم به فدراسیون ارسال نشد.

غلامعلی هنرپیشه ادامه داد: مجبور شدیم تیم را به باشگاه قشقایی واگذار کنیم ضمن اینکه آنها از قبل درخواست داده بودند اما منتظر باشگاه زاگرس بودیم.

همچنین سرمربی تیم فوتبال بانوان قشقایی شیراز بیست و یکم آذرماه به ایرنا اعلام کرد: با وجود اینکه تیم ما تازه تشکیل شده است اما زمین استاندارد برای تمرین نداریم.

ندا روستا افزود: قرار بود زمین تمرین در اختیار ما قرار داده شود اما اینگونه نشد و مجبور شدیم با ۲۵ بازیکن در زمین کارخانه سیمان که بسیار کوچک است تمرین کنیم که نمی شود در آن کار تاکتیکی کرد.

وی اضافه کرد: از هیات فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان فارس انتظار داریم زمینی مناسب و استاندارد در اختیار ما قرار دهند زیرا ما تنها تیم لیگ برتری فوتبال در استان فارس هستیم.

شهرداری بم ، سپاهان اصفهان، هیات فوتبال البرز، ذوب آهن اصفهان، همیاری آذربایجان غربی در گروه اول مسابقات لیگ برتر بانوان قرار دارند.

همچنین تیم‌های قشقایی شیراز ،وچان کردستان، شهرداری سیرجان، ملوان بندرانزلی، پالایش گاز ایلام ،نماینده بوشهر در گروه دوم به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

هم اینک تیم فوتبال بانوان شهدای قشقایی شیراز با انجام ۲ بازی بدون امتیاز در انتهای جدول گروه خود قرار دارد.

دیدگاه