فوتبال دسته یک؛ قشقایی باخت، فجر سپاسی بُرد

  • 20 آذر 1399 - 18:20
فوتبال دسته یک؛ قشقایی باخت، فجر سپاسی بُرد

تیم فوتبال شهدای قشقایی مقابل تیم رایکا بابل در شیراز شکست خورد اما تیم فجر شهید سپاسی در کرمان تیم مس این شهر را مغلوب کرد.

به گزارش ایرنا ، تیم شهدای قشقایی عصر پنجشنبه از هفته چهارم مسابقات فوتبال دسته یک باشگاه های کشور جام آزادگان در ورزشگاه پارس شیراز  میزبان تیم رایکا بابل بود که در پایان با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب حریف خود شد اما  تیم فجر شهید سپاسی با همین نتیجه از سد تیم مس کرمان گذشت و سه امتیاز شیرین را با خود به شیراز سوغات آورد .

شاگردان داریوش هرمزی سرمربی تیم قشقایی اگر چه مقابل حریف خود توپ و میدان را در اختیار داشتند اما این تیم از نداشتن  یک گلزن رنج می برد زیرا در این بازی فرصت های زیادی را  همچون دیدارهای گذشته  از دست دادند .

در حالی که تیم میزبان برای زدن گل بی تابی می کرد، بر خلاف جریان بازی  در دقیقه ۱۹ پس از اینکه  مدافعان قشقایی چند بار درون محوطه هجده قدم بازی به توپ ضربه زدند اما  امین رضایی مهاجم تیم رایکا دروازه میزبان را باز کرد.

در ادامه نیمه اول  هم تیم قشقایی برای جبران گل فشار زیادی را به تیم رایکا وارد کرد  اما نتوانست قفل دروازه تیم میهمان را باز کند و نیمه نخست با همان یک گل به سود رایکا پایان یافت.

نیمه دوم باز هم با حملات تیم قشقایی ادامه یافت در یکی از صحنه ها توپ به دست مدافع تیم رایکا بر خورد کرد و در حالی که کمک داور بازی رای به پنالتی داد اما از سوی داور سط پذیرفته نشد و برای همین هم  اعتراض تیم میزبان را به دنبال داشت و برای لحظاتی بازی متوقف شد.

قشقایی ها بر این امر اعتراض داشتند  که چرا به هنگامی که گل نخست رایکا به ثمر رسید توسط کمک داور تایید شد و داور وسط آن را  پذیرفت ، در حالی که در صحنه پنالتی تیم قشقایی هم کمک داور تایید کرد اما داور وسط قبول نکرد و این دوگانگی با اعتراض تیم میزبان همراه شد .

سرانجام نیمه دوم از سر گرفته شد و بازیکنان تیم قشقایی که بسیار عصبانی بازی می کردند به دنبال خطایی که صورت گرفت رضا مرادی بازیکن این تیم با دریافت کارت زرد دوم نیز از بازی اخراخ شد تا کار برای میزبان ۱۰ نفره سخت شود .

تیم میزبان بعد از اینکه ۱۰ نفره شد باز هم بازی را در دست گرفتند و تیم رایکا را به عقب راندند اما عجله در زدن ضربات آخر نتوانستند گل مساوی را جبران کنند و در حالیکه داور بازی هفت دقیقه وقت تلف شده را منظور کرده بود تیم میهمان توسط علی خسرو نژاد به گل دوم هم دست یافت و کار را برای تیم سخت تر کرد .

سرانجام این بازی پر حاشیه با نتیجه ۲ بر صفر به سود تیم رایکا تمام شد تا سرمربی تیم قشقایی فکر اساسی برای مشکل گل نزدن تیمش بکند.

کار بزرگ تیم فجر در کرمان

اما تیم فجر شهید سپاسی شیراز نیز در این هفته میهمان تیم مس کرمان بودند که شاگردان علی کلانتری با ارایه یک حساب شده تیم مدعی مس را با ۲ گل از سر راه برداشتند و سه امتیاز حساس را از کرمان با خود به سوغات آوردند.

امیرحسین صدقی بازیکن خوب تیم فجر در دقیقه ۱۱ با ضربه ای دقیق دروازه تیم مس را باز کرد اما این پایان کار نبود زیرا در دقیقه ۲۸ بازی، دانیال کردستانی هافبک پر تلاش تیم فجر برای بار دوم دروازه تیم مس را باز کرد تا کار میزبان در همان نیمه اول تمام کنند.

در دقیقه ۳۶ نیز با بی احتیاطی محمد قنبری مدافع تیم فجر در حالیکه توپ در دستان دروازبان تیمش بود روی مهاجم تیم مس خطا کرد و داور رای به پنالتی داد، اگر چه با اعتراض فجری ها همراه بود و برای لحظاتی هم بازی متوقف شد اما ثمری نداشت و بابا محمدی مهاجم تیم مس که فصل گذشته در تیم فجر بازی می کرد، ضربه پنالتی را به بیرون زد تا خیال میهمان را راحت کند .

در ادامه تیم فجرتوپ را به حریف خود دادند و انها با یک بازی منطقی اجازه ندادند میزبان به گل برسد.

 نکته مهمی هم که فجریها در این بازی رعایت نکردند این بود که چند بار در پشت محوطه هجدم قدم تیم مس و ان هم بر روی ضد حمله صاحب موفقیت  شدند اما در کمال تعجب به جای اینکه بازی را رو به جلو ادامه دهند توپ را به عقب می دادند در حالیکه در  موقعیت حمله  بودند و حتی می توانستند گل سوم هم بزنند که اینگونه نشد.

سرانجام شاگردان علی اصغر کلانتری با نتیجه دو بر صفر بازی را به سود خود تمام کردند.

این دومین پیروزی پی در پی فجریها است پس از اینکه سکان تیم را به کلانتری دادند .

با پایان یافتن هفته چهارم تیم های استقلال خوزستان و پارس جم جنوبی بوشهر با ۱۰ امتیاز به ترتیب  اول و دوم هستند و تیم هوادار تهران هم با هشت امتیاز سوم است .

همچنین تیم فجر شهید سپاسی با این بُرد و کسب هفت امتیاز به رده چهارم جدول صعود کرد و تیم قشقایی هم با سه امتیاز به رده پانزدهم رفت .

در مسابقات فوتبال دسته یک کشور ۱۸ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۴ بازی تیم های اول و دوم جدول جواز صعود به لیگ برتر دوره بیست و یکم صعود خواهند کرد و ۲ تیم انتهای جدول هم به دسته دوم سقوط می کنند .

دیدگاه