تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

تکاپوی تیم‌های قشقایی و فجر برای رسیدن به بالای جدول دسته یک فوتبال

  • 19 آذر 1399 - 17:42
تکاپوی تیم‌های قشقایی و فجر برای رسیدن به بالای جدول دسته یک فوتبال

تیم‌های فوتبال شهدای قشقایی و فجر شهید سپاسی شیراز برای رسیدن به بالای جدول لیگ دسته یک به مصاف تیم‌های رایکا بابل و مس کرمان می‌روند و این فرصت را دارند که از سد حریفان گذر کنند و به جمع مدعیان بپیوندند.

به گزارش ایرنا، اگرچه هنوز تنور لیگ دسته یک داغ نشده و هفته چهارم را پشت سر می گذارد اما تیم های مدعی بجز پارس جم جنوبی که توانسته است سه بازی را با برد پشت سر بگذارد سایر مدعیان  امتیاز از دست داده اند.

وقتی یک دوره مسابقات به صورت طولانی برگزار می شود تیم ها پیش از شروع مسابقات با بدنسازی سخت خود را آماده بازی می کنند و طبیعی است که از هفته ششم به بعد تیم ها به هماهنگی در کوران مسابقات لیگ می رسند و می توان تا حدودی تیم های مدعی را شناخت.

بر اساس نوع سرمایه گذاری که تیم ها کرده اند البته نه به صورت برابر، از تیم های پارس جم جنوبی، مس کرمان، هوادار تهران، استقلال خوزستان،  ملوان انزلی ، فجر شهید سپاسی،بادران تهران و شاهین شهرداری بوشهر به عنوان تیم های مدعی نام برده می شود اگر چه تیم های دیگری هم هستند که در ادامه به جمع مدعیان بپیوندند که کار را سخت خواهد کرد اما بر جذابیت مسابقات افزوده می شود.

به نظر می رسد تیم پارس جم جنوبی که به تازگی از لیگ برتر سقوط کرده، اسب خود را زین کرده که سریع به لیگ برتر بازگردد زیرا می داند که اگر در لیگ دسته یک ماندگار شد کارش بسیار سخت خواهد بود برای همین است جمی ها نمی خواهند شخصیت دسته یکی پیدا کنند و سپس سال ها  برای صعود به لیگ برتر انتظار بکشند.

در هفته چهارم تیم قشقایی شیراز که جوانترین تیم لیگ است به مصاف تیم رایکا بابل می رود تا در این دیدار خانگی پیروز میدان شود.

شاگردان داریوش هرمزی تیمی سخت کوش هستند که همین امر و با دوندگی و عنصر جوانی می تواند برای هر تیمی خطرناک باشد آنها در دو بازی هم که واگذار کرده اند خوب ظاهر شده اند که نوید روزهای بهتری را می دهد.

در جمع بازیکنان تیم قشقایی بازیکن مطرحی دیده نمی شود و به نظر می رسد بدون استفاده از نام ها و نشانه ها جوانانی به خدمت گرفته شده اند تا در آینده تیمی مطرح شوند و چه بسا از بین همین بازیکنان بی نام و نشان ستاره هایی پیدا شوند که تیم ها برایشان ارزش قائل شوند.

جوانگرایی در فوتبال ایران سخت پذیرفته می شود و اکثر تیم ها شاکله اصلی خود را با بازیکنان با تجربه و مطرح می بندند برای همین است که اگر مدیران تیم های جوان اعتماد خود را از دست زدن به جوانگرایی از دست ندهند در دراز مدت جواب پس می گیرند ضمن اینکه تیم های جوان  در کوران مسابقات  آبدیده می شوند که سخت می بازند و حتی یقه بسیاری از تیم های متمول و مدعی را هم می گیرند.

با این حال تیم قشقایی این توان را دارد که در دیدار چهارم خود رایکا بابل را که این تیم هم نسبتا جوان است و از یک مربی کار کشته به نام نادر دست نشان سود می برد، شکست دهد.

تیم رایکا از سه بازی گذشته دو دیدار را واگذار کرده و تنها یک مساوی دارد اما سرمربی این تیم نتیجه نگرفتن تیمش را ناشی از ضعف داوران در سه دیدار گذشته می داند ضمن اینکه هواداران تیم رایکا هم به عملکرد نادر دست نشان معترض شدند و او نیز ندای رها کن را شنید و باید ببینم مقابل تیم قشقایی چه اتفاقی خواهد افتاد.

به نظر می رسد دیدار این دو تیم با جوهر جوانی می تواند از جذابیت های خاصی بر خوردار باشد اگرچه با وجود بیماری کرونا و نبودن تماشاگران،بازی های داخل و خارج از خانه برای تیم ها فرق نمی کند.

سرمربی تیم قشقایی : جوانگرایی در تیم هزینه دارد

سرمربی تیم فوتبال قشقایی شیراز در آستانه دیدار تیمش مقابل رایکا بابل با بیان اینکه تیمی که دست به جوانگرایی می زند هزینه دارد به ایرنا اعلام کرد: ما به جوانانی که انتخاب کردیم اعتماد داریم و آنها این شایستگی را دارند که خود را نشان دهند ، میدان دادن به جوان ها ضرر ندارد باید حمایت شوند.

داریوش هرمزی ادامه داد : برای بازی مقابل رایکا بابل دوبازیکن ما به نام هادی خادم و علی سامی که در بازی هفته دوم مصدوم بودند در این دیدار بازی می کنند، می خواهیم نخستین برد خانگی خود را کسب کنیم و این امر را در توان بازیکنانم می بینم.

وی با اشاره به اینکه نکته ای که  ما را نگران می کند قضاوت ضعیف و غیر عمدی داوران است، افزود: داوران هم به مانند ما مربیان اشتباه می کنند اما دوست داریم دقت بیشتری کنند تا تیم هایی مانند قشقایی که هیچ حامی مالی و یا نهادی ندارند، از بابت اشتباه داوران متضرر شوند اگر چه عمدی هم در کار نیست فقط دقت بیشتری می طلبد.

هرمزی گفت: فیلم دو دیدار تیم رایکا مقابل ملوان و پارس جم جنوبی را نگاه کردیم و با نوع بازی و نقاط ضعف و قوت آنها اشنا شدیم که اگر بازیکنان ما نکاتی را که به آنها گوشزد کرده ایم رعایت و در زمین اجرا کنند، پیروزی دور از دسترس نیست.

سرمربی تیم قشقایی ادامه داد: مقابل رایکا از تیم رونمایی جدیدی داریم و اینگونه نیست که ما به بازیکنانمان با دیدگاه جوانی نگاه کنیم زیرا بسیاری از آنها با وجود جوانی خیلی پخته و با فکر بازی می کنند.

دیدار تیم های قشقایی شیراز و رایکا بابل ساعت ۱۵ / ۱۴ دقیقه پنجشنبه ۲۰ آذر در ورزشگاه پارس شیراز برگزار می شود.

 فجر شهید سپاسی میهمان تیم مس کرمان است

همچنین تیم فجر شهید سپاسی شیراز هم که هفته سوم با برتری مقابل نود ارومیه پشت سر گذاشت با روحیه بسیار خوب به مصاف تیم مس کرمان می رود که تیم خود برای صعود به لیگ برتر محکم بسته است.

شاگردان علی اصغر کلانتری سر مربی تیم فجر اگرچه بازی سختی مقابل حریف خود دارند اما با بازیهایی که از این تیم  شاهد بودیم ، تیمی نیست که به راحتی در کرمان بازی را واگذار کند و حتی می تواند شگفتی ساز هفته چهارم هم شود.

سرمربی تیم فجر: بازی مقابل مس کرمان  محک خوبی برای ارزیابی تیم است

سرمربی تیم فجر شهید سپاسی هم به خبرنگار ایرنا گفت ، شب گذشته وارد کرمان شدیم و این بازی سخت می تواند برای ما محک خوبی باشد تا بهتر بازیکنانم را ارزیابی کنم.

علی اصغر کلانتری ادامه داد: بازی با تیم مس کرمان می تواند عیار تیم ما را مشخص کند تا برای آینده و ادامه بازیها برنامه ریزی کنیم.

وی اضافه کرد: از تیم مس شناخت داریم اگرچه آنها تیمشان را با قدرت بسته اند اما بازیکنان ما با انگیزه جوانی می توانند این تیم را در خانه متوقف کنند.

دیدار این تیم هم بیستم آذرماه در کرمان بر گزار می شود.

هم اینک در جدول رده بندی تا  پایان یافتن هفته سوم تیم فجر با چهار امتیاز در رده هشتم و تیم قشقایی هم با سه امتیاز سیزدهم است.

تیم پارس جم جنوبی با ۹ امتیاز صدرنشین است و تیم های هوادار تهران و استقلال خوزستان هم با هفت امتیاز در تعقیب صدرنشین هستند.

در رقابت های فوتبال دسته یک جام آزادگان ۱۸ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۴ بازی تیم های اول و دوم جواز صعود به لیگ برتر دوره بیست و یکم را کسب خواهند کرد و دو تیم انتهای جدول هم راهی دسته دوم می شوند.

دیدگاه