“نذر خون” در بقعه‌ی شاه‌داعی‌الله شیراز برگزار می‌شود

  • 19 آذر 1399 - 8:42
“نذر خون” در بقعه‌ی شاه‌داعی‌الله شیراز برگزار می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه۳ شیراز اعلام کرد که ویژه برنامه نذرخون در بقعه شاه‌ داعی الی الله شیراز برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام سید میثم حسینی گفت: با توجه به کاهش ذخیره‌های بانک خون استان و نیاز مبرم بیماران به واحدهای خونی مختلف، هماهنگی‌های لازم برای استقرار اکیپ سیار خونگیری در جوار حرم مطهر حضرت سید نظام‌الدین محمود علیه السلام مشهور به شاه داعی الی الله شیراز انجام شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از اوقاف فارس، حسینی افزود: این اکیپ سیار از ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۱۸ آذر ماه کار خود را آغاز خواهد کرد و به مدت ۴ ساعت در آستان مقدس شاه داعی الی الله حضور خواهد داشت و تا ساعت ۱۹ در خدمت داوطلبان و مراجعه کنندگان خواهد بود. 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۳ شیراز با بیان این مطلب که متاسفانه شیوع ویروس کرونا طی یکسال گذشته  و تاکنون تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی افراد را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: کاهش منابع بانک خون  استان نیز  یکی دیگر از  پیامدهای شرایط حاصل از  از شیوع ویروس منحوس کرونا است و افرادی که توانایی لازم جهت اهدای خون دارند می‌توانند دراین امور خیرخواهانه شرکت کنند و با این عمل خود چه بسا زندگی دوباره به بیماران نیازمند خون ببخشند.

حسینی با اشاره به شرایط اقتصادی و معیشتی مردم عنوان کرد: برای همه واضح و روشن است که در این روزهای کرونایی بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی تعطیل شده است و افراد مختلفی شغل خود را از دست داده اند و یا مشاغل آنها در شرایط حاضر تعطیل شده است.

او ادامه داد: امروز ایران اسلامی بیش از هر زمان دیگری به همدلی و توجه نیاز دارد و تنها راه برون رفت از این شرایط همکاری مردم در اجرای کامل پروتکل های بهداشتی از یک سو و مشارکت در امور خیر و دستگیری از افراد نیازمند و کمک به هم نوعان از سوی دیگر است.

حسینی گفت: به همین منظور و از مدتی قبل طرحی نیک اندیشانه به نام سردار شهید سلیمانی در مراکز افق بقاع متبرکه شهرستان شیراز با هدف حمایت از خانواده‌های نیازمند راه‌اندازی شده است.

او تاکید کرد: این طرح تا ۱۳ دی ماه سالروز شهادت سردار مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه خواهد داشت و خیرین و نیک اندیشان می‌توانند برای مشارکت در امور خیریه به مراکز افق حرم‌های مطهر امامزادگان شهر شیراز مراجعه کنند.

دیدگاه