پیش‌بینی ۱۰ میلیون مترمربع زمین برای طرح مسکن ملی در فارس

  • 25 آبان 1399 - 15:39
پیش‌بینی ۱۰ میلیون مترمربع زمین برای طرح مسکن ملی در فارس

مدیرکل راه و شهرسازی فارس اعلام کرد که بیش از ۱۰ میلیون متر مربع زمین برای اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن در استان در نظر گرفته شده ست.

جعفر زاهدی مدیر کل راه و شهرسازی فارس یکشنبه ۲۵ آبان در جمع خبرنگاران گفت: ۷۹ هزار و ۹۱۹ خانوار در طرح اقدام ملی تولید مسکن ثبت نام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد کل کسانیکه ثبت‌نام کرده‌اند ۱۸ هزار و ۲۳۰ خانوار مربوط به شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، شامل شیراز، مرودشت، جهرم و فسا هستند.

زاهدی با بیان اینکه ۲۳ هزار و ۶۲۶ خانوار از کسانیکه ثبت‌نام کرده‌اند مربوط به شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت فارس هستند، گفت: ۴۱ هزار و ۸۵۶ خانوار نیز مربوط به شهر جدید صدرا است.

او با بیان اینکه وضعیت ۴۰ هزار و ۷۱۰ خانوار تاکنون بررسی شده‌ یا در حال بررسی‌های نهایی است، گفت: در مجموع بیش از ۱۰ میلیون متر مربع زمین برای این طرح در فارس در نظر گرفته شده که بخشی از این زمین برای اجرای طرح اقدام ملی در اختیار بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس همچنین گفت: بخش عمده‌ای از بحث تامین مسکن در طرح اقدام ملی برای متقاضیان شهر شیراز، به شهر جدید صدرا واگذار شده و شرکت عمران صدرا پیگیر انجام این طرح است.

دیدگاه