کرونا و محدودیت تردد؛ ۳۳۹ خودرو غیربومی در ورودی‌های شیراز جریمه شدند

  • 17 آبان 1399 - 13:16
کرونا و محدودیت تردد؛ ۳۳۹ خودرو غیربومی در ورودی‌های شیراز جریمه شدند

رییس پلیس راه شمال استان فارس گفت: از ابتدا تا انتهای اجرای طرح اخیر محدودیت‌های ترددی به دلیل شیوع بیماری کرونا در مبادی ورودی کلانشهر شیراز ۳۳۹ خودرو غیربومی اعمال قانون شد.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با اجرای محدودیت‌های ترددی در ورودی و خروجی‌های کلانشهر شیراز ۳۳۹ مورد خودرو اعمال قانون و ۸ هزار و ۳۱۵ خودرو هم به شهرهای مبداء سفر بازگردانده شدند.

وی ادامه داد: نزدیک به ۴۰ هزار مورد در ورودی و خروجی های شیراز که به محدودیت‌های ترددی کم توجه بودند نیز تذکر لسانی داده شد.

رییس پلیس راه شمال استان فارس اضافه کرد: در قالب اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی در مبادی ورودی و خروجی شیراز ۱۳ خودرو نیز توقیف و به پارکینگ هدایت شد.

وی با اشاره به اینکه تمرکز محدودیت‌ها در محدوده کلانشهر شیراز بوده،گفت: از ظهر دوشنبه ۱۲ آبان ۹۹ برابر با ابلاغ ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا محدودیت تردد در شیراز همراه با ۲۴ مرکز استان دیگر اعمال شد.

رییس پلیس راه شمال فارس ادامه داد: مبادی ورودی‌ و خروجی کلانشهر شیراز نیز در پی این مصوبه با استقرار عوامل نیروی انتظامی و با استفاده از ظرفیت های دیگر استانی تحت کنترل شدید قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در قالب اجرای این طرح پلاک های غیربومی اجازه ورود به محدوده شهری شیراز را نداشتند و همچنین به خودروهای بومی نیز اجازه خروج از این شهر داده نمی شد.

وی به اعمال قانون وسایل نقلیه ای که اصرار به ورود به شیراز و خروج از این شهر را داشتند تاکید کرد و گفت: چنانچه خودروهای غیربومی به ورود به شیراز و خودروهای بومی نیز به خروج از این شهر اصرار داشتند مبلغ ۵۱۰ هزار تومان جریمه شدند.

دهقانی با بیان اینکه خودروهای خدماتی، امدادی، مسافربری، حمل کالاها و مواد اساسی و وسایل نقلیه عمومی بار از اجرای این طرح معاف شده‌ بودند،گفت: شرایط شیوع کرونا در حالت قرمز قرار دارد و همچنین طی یک هفته گذشته آمار بالای مبتلایان به این ویروس و جانباختگان را شاهد بوده‌ایم، بنابراین ضروری است که مردم همچنان با کنار گذاشتن سفرهای غیرضروری به کنترل و مهار این بیماری کمک کنند.

رییس پلیس راه شمال استان فارس،گفت: در صورت نیاز به انجام سفرهای ضروری حتما شهروندان اصول بهداشتی شامل رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را مدنظر داشته باشند تا زنجیره بیماری قطع شود.

وی گفت : مهلت اجرای طرح اخیر اعمال محدودیت‌های ترددی که از ۱۲ آبان ۹۹ سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ شده بود بامداد جمعه ۱۶ آبان ماه ساعت ۲۴ به اتمام رسید.

دیدگاه