فعالیت مطب پزشکان در فارس محدود می‌شود

  • 14 آبان 1399 - 11:39
فعالیت مطب پزشکان در فارس محدود می‌شود

فعالیت مطب پزشکان در فارس محدود می‌شود اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آخرین جلسه این ستاد، برای محدود کردن فعالیت مطب‌های پزشکان در استان فارس از هفته آینده، برنامه‌ریزی کردند.

ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کرونای دانشگاه علوم پزشکی شیراز چهارشنبه ۱۴ آبان و در صد و نود و هفتمین جلسه، برای کنترل روند شیوع این بیماری در فارس، بر برنامه‌ی محدود کننده فعالیت مطب‌ها و مراکز ارائه خدمات درمانی و تشخیصی در این استان تمرکز کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این جلسه، با بیان اینکه مجموعه سلامت فارس روزهای سختی را سپری می‌کند، گفت: در این روزها بیش از همه به احساس مسئولیت عمومی نیاز داریم تا بتوانیم در بازگشت سلامت به جامعه، گام های پرتوان تری برداریم.

دکتر مهرزاد لطفی ادامه داد: مجموعه سلامت در طول بیش از هشت ماه گذشته، به صورت شبانه روزی و حتی تا پای جان در کنار مردم استان فارس بوده و برای حفظ سلامت شهروندان و بازگردان سلامت بیماران از هیچ اقدامی فروگذار نکرده‌اند.

او خاطرنشان کرد: در این شرایط بحرانی نیاز است که مردم نیز بیش از گذشته با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مدافعان سلامت را همراهی و یاری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اعمال برخی محدودیت ها در روزهای اخیر در استان و آغاز محدودیت های جدید از امروز در کشور، از محدودیت فعالیت مطب ها در هفته آینده به عنوان راهکاری برای کاهش رفت و آمدها و محدود شدن زمینه های شیوع بیماری خبر داد.

رئیس دانشگاه در ادامه این نشست با پیگیری اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف دانشگاه، برگزاری دوره های آموزشی برای گروه های مختلف کادر درمان و افزایش آمادگی در برابر شرایط بحرانی کنونی را مورد تاکید قرار داد.

لطفی همچنین پیگیری وضعیت مبتلایان و طی شدن دوره قرنطینه به صورت کامل برای کاهش زمینه های انتقال چرخه های بیماری را در دستور کار اعضای این ستاد قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن بررسی روند اجرای مصوبات نشست های پیشین و تعیین تصمیم گیری های جدید برای پیشبرد بهتر برنامه ها، آخرین وضعیت سلامت اساتید و کارکنان مبتلا به کرونا را مورد پیگیری قرار داد.

به گزارش ایسنا، برنامه ریزی برای توسعه تخت های بیمارستانی مرتبط با کرونا و پیگیری آخرین وضعیت تخت های افزوده شده طی روزهای اخیر در بیمارستان های استان فارس، یکی دیگر از محورهای مهم نشست ستاد مدیریت کرونای علوم پزشکی شیراز بود.

دیدگاه