تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

آغاز فعالیت ۸۰ گشت ویژه کرونا در فارس

  • 11 آبان 1399 - 15:42
آغاز فعالیت ۸۰ گشت ویژه کرونا در فارس

معاون و جانشین استاندار در ستاد استانی مدیریت کرونای فارس با اشاره به افزایش موارد بستری و قربانیان کرونا در این استان، از فعال شدن ۸۰ تیم گشت ویژه کرونا و الزامات بهداشت محیط در فارس خبر داد.

عبدالرضا قاسمپور یکشنبه ۱۱ آبان در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای فارس، با اشاره به تصویب محدودیت هایی از ستاد ملی و ستاد استانی مدیریت بیماری کووید ۱۹ گفت: برای کامل و دقیق بودن انجام محدودیت های کرونایی در استان، گشت های ویژه کرونا و نظارت بر الزامات بهداشت محیط در استان از امروز، یازدهم آبان راه اندازی شد.

او افزود: مدیران کل دستگاه ها و روسای سازمان ها باید برای رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در محیط کار و واحدهای تحت پوشش خود تلاش کنند و نظارت جدی بر مجموعه خود داشته باشند و در صورت مشاهده تخلف در ادارات، سازمان ها و دستگاه های اجرایی دولتی و غیردولتی، با مسوولان و مدیران آن مجموعه برخورد قانونی می شود.

او ادامه داد: گشت های ویژه کروناویروس با هدف کمک به کادر سلامت، پیشگیری از شیوع کروناویروس و حفظ سلامتی مردم استان راه اندازی شده و در ۳۶ شهرستان استان فعالیت دارد.

معاون استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اضافه کرد: گشت های ویژه کرونا با همکاری استانداری فارس، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، فرمانداری، شهرداری، نیروی انتظامی، اتاق اصناف و اداره تعزیرات راه اندازی شده است.

قاسم پور با اشاره به انجام بیش از ۴۰۰ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اصناف و مشاغل و صدور بیش از ۱۰ هزار اخطار برای واحدهای متخلف از ابتدای شیوع کروناویروس در استان، اظهار کرد: در این مدت ۶ هزار و ۶۶ واحد متخلف نیز تعطیل شد که نشان از جدی بودن ستاد استانی مدیریت کرونا دارد.

معاون استانداری فارس تاکید کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی با شماره ۱۹۰ وزارت بهداشت، ۱۳۷ حمل و نقل خدمات شهرداری و ۱۱۱ سامانه سامد استانداری تماس بگیرند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز تشکیل گشت های ویژه کرونا را یکی از ابتکارات استان فارس اعلام کرد.

عبدالرسول همتی گفت: در موج اول و دوم کرونا تحت نظارت بازرسی استانداری فارس و با همکاری کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اتاق اصناف، نیروی انتظامی، مراجع قضایی و سازمان های مرتبط، بیش از ۸۰ تیم بازرسی تشکیل شده که عملکرد مطلوبی برای نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و پیشگیری از کروناویروس داشته اند.

دکتر «عبدالرسول همتی» افزود: با اوج گیری دوباره کروناویروس در استان، تیم های نظارتی تقویت شد که از امروز ۸۰ تیم در استان به صورت شبانه روزی آغاز به کار کرده است و در صورت مشاهده تخلف بهداشتی، واحد صنفی متخلف با دستور مقام قضایی تعطیل می شود.

او ادامه داد: همچنین هایپرمارکت ها و سوپرمارکت هایی که گنجایش ظرفیت بالای مراجعه کننده را ندارد، در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی تعطیل می شود.

همتی توصیه کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و تمامی اصناف و مشاغل، با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس بگیرند.

دیدگاه