تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

کمبود روغن خوراکی در فارس رفع می‌شود

  • 06 آبان 1399 - 16:49
کمبود روغن خوراکی در فارس رفع می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اعلام کرد که با اندیشیدن و اجرایی شدن تمهیدات مدیریتی طی روزهای آینده کمبود روغن خوراکی در این استان رفع خواهد شد.

حمیدرضا ایزدی در گفت‌وگو با ایسنا، از ابلاغ سهمیه روغن خوراکی ویژه خانوار، واحدهای صنفی و صنعتی در استان فارس توسط وزارت صمت، گفت: توزیع بر اساس سهمیه مشخص شده و پس از تصفیه در کارخانجات و حمل آن، در سطح وسیع آغاز خواهد شد.

ایزدی با یادآوری اینکه موضوع کمبود روغن خوراکی، مسئله‌ای است که طی روزهای اخیر در کشور حادث شده است، تاکید کرد که با توجه به تعیین سهمیه برای هر استان، کمبود روغن در کشور و به تبع آن استان فارس جبران خواهد شد.

او عنوان کرد: ستاد تنظیم بازار سهمیه روغن خام کارخانجات کشور را طی چند روز گذشته مشخص و به شرکت‌های بازرگانی دولتی اعلام کرده است تا کارخانجات نسبت به تصفیه و بسته بندی روغن مورد نیاز بخش‌های مختلف اقدام کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس همچنین اعلام کرد که سهمیه روغن ویژه خانوار در این استان نیز در فرایند تصفیه و بسته بندی قرار گرفته و پس از حمل با استفاده از شبکه‌های توزیع مویرگی، در دسترس خانوارها قرار خواهد گرفت.

ایزدی در خصوص سهمیه روغن صنایع و اصناف مختلف نیز با بیان اینکه سهمیه‌های این بخش جدای از سهمیه خانوارها، برای طی کردن فرآیند تصفیه و بسته‌بندی در اختیار کارخانه‌ها قرار گرفته است، تاکید کرد که در خصوص سهمیه استان فارس نیز، سهمیه مورد نظر در اسرع وقت در اختیار صنایع و صنوف قرار می‌گیرد.

او به شهروندان استان فارس اطمینان داد که تامین روغن در کشور به خوبی انجام شده و پس از تصفیه و حمل در سطحی وسیع توزیع خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس همچنین یادآور شد: کارخانه روغن نرگس شیراز تنها واحد فعال تصفیه روغن در استان فارس محسوب می‌شود.

دیدگاه