همه زمین‌های ملی در استان فارس امسال دارای سند می شوند

  • 22 مهر 1399 - 21:08
همه زمین‌های ملی در استان فارس امسال دارای سند می شوند

مدیر کل ثبت فارس ،تثبیت و مستند سازی اراضی ملی و منابع طبیعی و صدور اسناد مالکیت جهت این اراضی را همسو با برنامه های تحولی سازمان ثبت دانست و گفت: حرکت جهادی مجموعه ثبتی این استان در سال جاری نتایج مثبتی داشته و امید است در ماه های باقی مانده تا پایان سال ،تداوم همکاری بین بخشی به مستند سازی همه اراضی ملی فارس منجر گردد.

سید مهدی هاشمی روز سه شنبه در نشست مشترک مدیران کل ثبت و منابع طبیعی فارس با محوریت سرعت بخشی به تثبیت اراضی ملی و منابع طبیعی این استان افزود: صدور اسناد مالکیت بالغ بر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان مشتمل بر ۲۲۰ فقره سند مالکیت در  سال جاری نشانگر حرکت و تلاش بی وقفه کارشناسان کاداستر ادارات ثبت و تعامل مطلوب آنان با ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری در جهت سرعت بخشی به این امر است .

وی اضافه کرد: برنامه ما مستند سازی و صدور اسناد مالکیت حد نگار این اراضی در سراسر استان در صورت تداوم همکاری و ارائه نقشه های مبتنی بر استانداردهای کاداستر و سامانه شمیم توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خواهد بود.

هاشمی با اشاره به اهمیت تشکیل کارگروه ها و نشست های کارشناسانه به صورت مداوم با هدف هم اندیشی و مرتفع نمودن معضلات موجود ، آن را لازمه دستیابی به نتایج مطلوب در این زمینه برشمرد.

مدیرکل ثبت فارس تکمیل تثبیت اراضی ملی و منابع طبیعی و صدور اسناد مالکیت جهت این اراضی را همسو با برنامه های تحولی سازمان ثبت عنوان داشت و تصریح نمود: شاهد می باشیم حرکت جهادی مجموعه ثبتی این استان در مدت سپری گردیده از سال جاری نتایج مثمر ثمری در این راستا داشته و ابراز امیدواری نمود در ماه های باقی مانده تا پایان سال تداوم همکاری کارشناسان این دو اداره منجر به مستند سازی همه اراضی ملی این استان گردد.

قابل ذکر است در ادامه نشست فوق مقرر گردید جلسات مشترک با حضور کارشناسان دو اداره جهت رفع موانع موجود و سرعت بخشی به تثبیت و صدور اسناد مالکیت حد نگار اراضی ملی و منابع طبیعی استان ادامه یابد.

مدیرکل ثبت فارس از رشد بالغ بر ۱۳ درصدی صدور اسناد  مالکیت کاداستری از ابتدای سال جاری تا کنون در این استان خبر داد و  با اشاره به صدور نزدیک به ۱۲۷ هزار فقره سند مالکیت کاداستری در مدت سپری شده از سال جاری گفت: در نیمه دوم سال نیز سرعت بخشی به فرایند تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای با هدف اجرای بهینه  برنامه های مندرج در قانون جامع حد نگار را  در دستور کار داریم. 

 هاشمی همچنین  بر تداوم این روند و صدور اسناد مالکیت کاداستری در اسرع وقت جهت سهولت بخشی به امور متقاضیان و نیل به اهداف مصوب در قانون جامع حد نگار تأکید کرد.

 وی با بیان اینکه  در مدت مشابه سال گذشته تعداد ۱۱۲ هزار و ۲۵۱ سند مالکیت کاداستری توسط ادارات ثبت اسناد و املاک فارس صادر و تسلیم متقاضیان شده بود افزود: کارشناسان ثبت در همین مدت پاسخگویی ادارات تابعه ثبتی سراسر استان به ۹۱ هزار و ۶۷۹ استعلام واصله از دفاتر اسناد رسمی و وصول بالغ بر ۸۱ هزار خلاصه معامله را داشته اند.

مدیرکل ثبت فارس ابراز داشت: با توجه به اینکه هدف ما پیاده سازی هر چه مطلوب تر برنامه های سازمانی و حرکت در مسیر اهداف ثبت نوین می باشد بر همین اساس با پیگیری و اجرای سیاست های مصوب سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سرعت و صحت در ارائه خدمات به مردم شریف استان را دنبال می نماییم.

هاشمی استمرار سرعت بخشی به روند تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای به کاداستری، تثبیت اراضی ملی و کشاورزی و و نظارت بهینه بر سامانه های مکانیزه اجرا در نیمه دوم سال جاری را از  دیگر اولویت های مجموعه ثبتی این استان برشمرد و بیان داشت: همواره تسهیل دسترسی مردم به گستره خدمات ثبتی و حل معضلات ثبتی مراجعین در حداقل زمان ممکن را دنبال کرده  و با توجه  به این که حرکت تحولی سازمان ثبت جز در سایه همدلی و عزم جدی ادارات تابعه ثبتی امکان پذیر نمی باشد سعی داریم با تلاش مضاعف مسیر دستیابی به اهداف مصوب سازمانی را که تثبیت مالکیت ها و دفاع از حقوق ثبتی جامعه است هموار سازیم.

با توجه به اهداف توسعه پایدار و لزوم تامین امنیت اجتماعی در راستای تحقق این توسعه، صدور سندتک برگی اقدامی مهم و موثر در تامین امنیت فردی و اجتماعی جامعه است و از این پس سند مالکیت کاداستری یا حدنگار به جای سند منگوله دار و دفترچه ای قدیمی صادر می شود.

صدور سند مالکیت کاداستری در قالب طرح کاداستر و به دلیل بالابودن ضریب امنیت این سیستم و سرعت در پاسخگویی به مراجعین ثبتی اجرا شده است. کاداستر، سیستم مدیریت الکترونیکی املاک است که با مکانیزه کردن خدمات ثبتی، ثبت سنتی را به سمت ثبت نوین هدایت می کند.از مشخصات این سند غیر قابل جعل بودن آن به دلیل درج برچسب هولوگرام و همچنین تعویض سند پس از هر انتقال می باشد.

دیدگاه