تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

سامانه فرزندخواندگی راه‌اندازی شده است

  • 20 مهر 1399 - 11:46
سامانه فرزندخواندگی راه‌اندازی شده است

مدیرکل بهزیستی فارس با اشاره به راه‌اندازی سامانه فرزند خواندگی، گفت: شفافیت، تسریع در فرآیند و آگاهی بخشی به متقاضیان گرفتن فرزند، مهمترین هدف سازمان بهزیستی از راه‌اندازی سامانه فرزند خواندگی است.

محمدصادق کشفی‌نژاد یکشنبه ۲۰ مهر با اشاره به برنامه ریزی و تاکید دولت در خصوص راه‌اندازی دولت الکترونیک و کاهش مراجعات حضوری مردم به ادارات و سازمان‌ها، گفت: راه‌اندازی سامانه فرزندخواندگی گامی بلند و موثر در راستای تحقق دولت الکترونیک در سازمان بهزیستی و تسریع در فرآیند پاسخگویی و پیگیری مطالبات گروه هدف است. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بهزیستی فارس، کشفی‌نژاد گفت: متقاضیان فرزندخواندگی برای ثبت نام و درخواست خود به نشانی الکترونیکی http://adoption.behzisti.net متعلق به بهزیستی، مراجعه کنند.

مدیرکل بهزیستی فارس همچنین خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این سامانه فرآیند ثبت درخواست، رسیدگی، ارجاع، معرفی کودک و پیگیری‌های متقاضیان به شکل الکترونیکی انجام می‌شود. 

کشفی‌نژاد شفافیت مراحل درخواست فرزندخواندگی از ثبت تا دریافت نتیجه، تسریع در عملیات واگذاری کودکان حائز شرایط فرزندخواندگی، تشکیل پروفایل فردی برای هر متقاضی برای اطلاع از آخرین وضعیت پرونده، قابلیت رصد و ارزیابی مدیران بالاسری در سطوح استانی و کشوری با سطوح دسترسی متناسب در مورد تمام پرونده‌ها و آگاهی بخشی ابتدایی به متقاضیان در خصوص قوانین فرزندخواندگی را بخشی از عواید این اقدام برشمرد.

کشفی‌نژاد همچنین گفت: آموزش و آگاهی بخشی به خانواده‌های فرزندپذیر، پیگیری وضعیت فرزندخوانده تا ۱۸سالگی، ارجاع متقاضیان به مراکز مشاوره معتبر و پیگیری نتایج به صورت الکترونیک، اطلاع رسانی از تمام مسیرهای موجود متصل به سامانه مادر(کارتابل شخصی، پیامک و… و در نهایت تجمیع اطلاعات متقاضیان برای هدایت بهتر فرزندان حائز شرایط برای فرزندخواندگی به استانهای مورد نیاز را از دیگر مزایای این سامانه است.

دیدگاه