مسمومیت با قهوه در شیراز؛ مسئول اتحادیه: تایید یا تکذیب نمی‌کنیم

  • 16 مهر 1399 - 15:13
مسمومیت با قهوه در شیراز؛ مسئول اتحادیه: تایید یا تکذیب نمی‌کنیم

رئیس اتحادیه صنف بستنی، فالوده و کافه تریای شیراز گفت: مسمومیت ناشی از مصرف قهوه در شیراز و برخی نقاط فارس هنوز در حد یک شایعه و از سوی مقام‌های مرتبط در دست بررسی است. لذا آن را تکذیب یا تایید نمی‌کنیم.

جلیل معینی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص انتشار اخباری مبنی بر مسمومیت شماری از شهروندان فارس و شیراز به دلیل مصرف قهوه، گفت: اتحادیه و دستگاه‌های مسئول، در حال بررسی دقیقتر این موضوع هستند و طی روزهای آینده نتایج را از طریق رسانه‌های جمعی اطلاع رسانی خواهیم کرد.

معینی با یادآوری اینکه طی روزهای اخیر هیچ شکایتی در خصوص مسمومیت به دلیل مصرف قهوه به این اتحادیه ارجاع نشده است، گفت: اتحادیه‌ قهوه خشک و فرآوری شده، یک اتحادیه مستقل است و مسئولان خود را دارد.

این مسئول امور صنفی در شیراز گفت: مغازه‌های عرضه قهوه، بعضا مبادرت به فروش قهوه خشک در کنار قهوه فرآوری شده نیز می‌کنند، لذا رسیدگی به موضوع مسمومیت و شکایات باید مبتنی بر نشانی محل عرضه باشد.

معینی با بیان اینکه برخی از عرضه‌کنندگان قهوه خشک، که دارای اتحادیه‌ای جداگانه هستند، راسا وارادات دارند گفت: تنها برخی از اعضای این صنف و کسانیکه کافی‌شاپ و کافه تریا دارند، از توزیع کنندگان داخلی، قهوه تهیه می‌کنند.

به گزارش ایسنا، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی نیز در پیامی که از طریق شبکه‌های مجازی منتشر شده است، موضوع مسمومیت جمعی از شهروندان به دلیل مصرف قهوه را موضوعی در دست بررسی اعلام کرده است.

دکتر سید روح‌الله حسینی از مردم درخواست کرده که اخبار را تنها از طریق مبادی رسمی دنبال کرده و از قبول و انتشار خبرهای منتشر شده در فضای مجازی، خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر خبری مبنی بر مسمومیت ۲۰ نفر به دلیل مصرف قهوه در شیراز و برخی نقاط فارس در فضای مجازی منتشر شده و برخی رسانه‌های رسمی نیز اقدام به انتشار خبری بر پایه گفت و گو با مدیر مرکز اورژانس فارس کردند.

محمدجواد مرادیان، مدیر مرکز اورژانس فارس تماسی که ایسنا با او داشت، تاکید کرد که اخبار در این زمینه باید صرفا از طریق معاونت بهداشت، یا معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی پیگیری و منتشر شود.

معاونت‌های علوم پزشکی شیراز، تماس ایسنا را تا زمان انتشار این خبر، بی پاسخ گذاشتند.

دیدگاه