استاندار فارس:امور اقتصادی را امنیتی نکنید

  • 13 مهر 1399 - 12:00
استاندار فارس:امور اقتصادی را امنیتی نکنید

استاندار فارس با تاکید براینکه روش کار شرکت توزیع برق در تامین نیاز مشترکان صحیح نیست، به مدیران این شرکت توصیه کرد که کارهای اقتصادی را امنیتی نکنند.

عنایت‌الله رحیمی یکشنبه ١٣ مهر در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی فارس با بیان اینکه هزینه‌های انجام شده در زمینه ایجاد زیرساخت برق، باید جایی به کار بیاید، گفت: اینگونه نیست که فلان مدیر استانداری برق را برای پسرخاله‌اش بخواهد. 

استاندار فارس تاکید کرد: شرکت توزیع برق موظف است که کالا بفروشد، لذا باید بر امر فروش تجدیدنظر کند و اینگونه نباشد که به کارخانجات اعلام کند که خودتان شبکه برق ایجاد کنید و بعد از ما برق بخرید؛ پس هزینه‌هایی که دولت در حوزه برق ایجاد کرده قرار است کجا به کار اقتصاد بیاید؟

رحیمی با تصریح اینکه بروکراسی‌های اداری کار را به تاخیر می‌اندازد، گفت: به عنوان مثال؛ شرکت زاگرس می‌توانست شش ماه پیش افتتاح شود.

استاندار فارس همچنین گفت: در زمانی که استکبار تمام تلاش خود را به زمین گیر کردن کشور به کار گرفته طبیعتا باید از آمادگی لازم برای مقابله برخوردار باشیم.

رحیمی ادامه داد: همانگونه که در زمان جنگ بسیاری از مباحث را به شکل عادی انجام نمیدادیم بلکه در قالب فرمول جنگ انجام می‌شد، در زمان جنگ اقتصادی هم اگر تصور کنیم که همان کارهای قبلی را انجام دهیم ضربه می‌خوریم  و دچار مشکل خواهیم شد، لذا باید شهامت و تلاش بیشتری را بر خودمان حمل کنیم.

او همچنین اظهار کرد: این بهانه که دستگاه‌های نظارتی دارند، قابل قبول نیست، بلکه هم دستگاه‌های نظارتی و هم مسئولان باید کمک کنند.

استاندار فارس اضافه کرد: تا لحظه‌ای که مشغول به خدمت هستیم تکلیف شرعی و قانونی داریم که هر کاری از دستمان بر می‌آید برای کشور و مردم انجام دهیم.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود به قرارداد عاملیت جهش تولید در سازمان صمت و جهاد کشاورزی فارس اشاره و با تاکید بر تسریع در اجرای آنها، خاطرنشان کرد: ظرف ١٠ روز آینده این قراردادها منعقد شود تا شاهد یک نتیجه مطلوب باشیم.

استاندار فارس همچنین عنوان کرد: باید تمام پروژه‌های جهش تولید که برای امسال پیش بینی شده تا پایان سال منجر به نتیجه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: از ابتدای امسال ٣٧ پروژه با اعتبار بالغ بر یکهزار و ٣٠٠ میلبارد تومان در راستای تحقق جهش تولید تصویب شد که بخشی عمرانی بود ١٢ مورد هم در شمار پروژه بخش خصوصی است که یارانه دار هستند.این پروژه‌ها مربوط به سازمان صمت و جهاد کشاورزی است.

حسن نوروزی با بیان اینکه استان فارس در زمینه پیشبرد پروژه ها جهش تولید موفقیت خوبی داشته است، افزود: تاکنون ٢٠ درصد از اعتبار پیش بینی شده پروژه های عمرانی جهش تولید در استان تخصیص یافته و در تلاشیم تا ١٠٠ درصد تخصیص یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس خاطرنشان کرد: جلساتی با بانک‌های عامل و دستگاه‌های ذی ربط در این باره برگزار شده است.

به گزارش ایسنا در ادامه جلسه رؤسای سازمان‌های صمت و جهاد کشاورزی فارس به تشریح ویژگی پروژه‌های جهش تولید در حال اجرا پرداختند.

دیدگاه