«عادی‌انگاری‌ها فارس را به تعطیلی می‌کشاند»

  • 09 مهر 1399 - 12:25
«عادی‌انگاری‌ها فارس را به تعطیلی می‌کشاند»

جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا با اشاره به افزایش روند تعداد مبتلایان و بستری‌ها در استان، گفت: عادی انگاری‌ها فارس را به تعطیلی می‌کشاند، لذا انتظار می‌رود که مردم فارس همچنان در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک کوشا باشند.

عبدالرضا قاسمپور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به همراهی اصناف و گروههای مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و …از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون در مدیریت این بیماری در فارس، تصریح کرد: بنای تعطیلی مشاغل اقتصادی و اعمال محدودیت‌ها در صنوف نداریم.

او با بیان اینکه پیش‌بینی اعمال محدودیت در یکسری فعالیت‌ها در صورت تبدیل فارس به وضعیت قرمز شده است، افزود: فارس امروز در مرحله هشدار است و جزو ۵ استانی قرار دارد که در وضعیت قرمز نیست.

جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا با تاکید بر اینکه تجمعات همچنان در استان ممنوع است، خاطرنشان کرد: در حال تلاش برای دریافت مجوز تعطیلی نماز جمعه در همه شهرستان‌های فارس هستیم، چون نماز جمعه در شمار اجتماعات بزرگ قلمداد می‌شود.

قاسمپور به مراسم‌های عزاداری دهه آخر ماه صفر هم اشاره کرد و گفت: راهپیمایی برای این مراسمات به ویژه در روز اربعین ممنوع شده و موکب‌ها تنها می‌توانند بدون پخش نذورات، از طریق بلندگو پخش صوتی داشته باشند.

او یادآور شد: عزاداری در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی نیز بلامانع است.

دیدگاه