«حدود ۸۰ درصد کودکان کار در شیراز اتباع خارجی‌‌اند»

  • 07 مهر 1399 - 15:53
«حدود ۸۰ درصد کودکان کار در شیراز اتباع خارجی‌‌اند»

مدیرکل بهزیستی فارس اظهار کرد: بالغ بر ۸۰ درصد از کودکان فعال در تقاطع‌های شیراز، اتباع بیگانه و تنها حدود ۲۰ درصد از آنها ایرانی هستند.

محمدصادق کشفی نژاد در اولین جلسه استانی ساماندهی کودکان خیابانی که با حضور  مدیران دستگاه‌های مرتبط و با ریاست مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس برگزار شد، بر لزوم هماهنگی بیشتر همه نهادهای دولتی و مردم برای جمع آوری کودکان از تقاطعات شیراز تاکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بهزیستی فارس، کشفی‌نژاد گفت: همه سازمان‌ها به ویژه استانداری، فرمانداری، قوه قضاییه، شهرداری علوم پزشکی و… باید پای کار بیایند تا با یک عزم همگانی این مشکل را حل کنیم.

یوسف آفرینی، رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز نیز اجرای طرح جمع آوری کودکان کار طبق مدل موفق معتادان متجاهر را راهکاری مناسب برای حل این معضل اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: در صورتی که پس از جمع آوری کودکان و انجام تست کرونا، مراکز بهزیستی کودکان را پذیرش کنند، می‌توان امیدوار بود در مدت کوتاهی این معضل حل شود. 

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری فارس با تاکید بر ایجاد هماهنگی بین سازمانی از سوی اداره کل بهزیستی برای حل این معضل گفت: ما باید از همه ظرفیت‌ها برای حل این مشکل استفاده کرده و بهزیستی نیز باید با برنامه ریزی و پیگیری هماهنگی بین بخشی را ایجاد کند.

کیوان نیازی آموزش و فرهنگ سازی را مهمترین راهکار حل این معضل دانست و خاطر نشان کرد : اگر فرهنگ سازی را از جامعه شروع کنیم قطعا مشکل کودکان کار بدست خانواده‌های آگاه حل خواهد شد.

دیدگاه