کشف ماسک قاچاق در فارس

  • 22 شهریور 1399 - 17:15
کشف ماسک قاچاق در فارس

رئیس اداره بازرسی و مبارزه با قاچاق کالا سازمان صمت استان فارس گفت: طی روزهای اخیر بازرسان این سازمان ۷۰ هزار ماسک قاچاق و تاریخ مصرف گذشته به ارزش بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کشف کرده‌اند.

حمید زارع شنبه ۲۲ شهریور به خبرنگاران با بیان اینکه قبلا در خصوص جمع‌آوری ماسک قاچاق و تاریخ گذشته از بازار هشدار داده بودیم، گفت: طی روزهای اخیر از ۸ واحد صنفی بالغ بر یک میلیارد و ۲۱۹ میلیون ریال ماسک قاچاق تاریخ گذشته کشف و ضبط شده است.

او ضمن هشدار مجدد به عرضه کنندگان محصولات بهداشتی در خصوص توزیع ماسک خارجی قاچاق، گفت: تنها ۴۰ هزار عدد ماسک در این ایام از یک فروشنده عمده محصولات بهداشتی کشف و ۶۰۰ میلیون ریال ارزش گذاری شده است.

زارع با بیان اینکه از یک عامل توزیع دیگر نیز در شیراز ۲۳ هزار ماسک کشف شده است، ارزش پرونده تخلف تشکیل شده برای این فرد متخلف را ۴۶۳ میلیون ریال اعلام و خاطرنشان کرد: پرونده‌ها به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

رئیس اداره بازرسی سازمان صمت استان فارس یادآور شد که هیچ یک از عاملین عمده توزیع ماسک یاد شده مدارک و مستندات مبنی بر واردات قانونی ماسک را در اختیار نداشتند بنابراین کالای آنها قاچاق محسوب شده است.

وی گفت: از واحدهای عرضه کننده ماسک انتظار داریم که با هدف حمایت از تولید داخل، خرید ماسک ایرانی و به ویژه تولیدکنندگان داخل استان را در اولویت قرار دهند.

زارع با اشاره به اینکه تولیدکنندگان داخلی طی ماه‌های اخیر تمام نیاز به ماسک را تامین کرده‌اند، گفت: از مردم درخواست می‌شود که تخلف در زمینه عرضه ماسک قاچاق تاریخ گذشته را به شماره ۱۲۴ اعلام کنند.

دیدگاه