راه‌اندازی کلینیک‌های روانشناسی برای کاهش آسیب‌های کرونا در شیراز

  • 18 شهریور 1399 - 17:11
راه‌اندازی کلینیک‌های روانشناسی برای کاهش آسیب‌های کرونا در شیراز

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز با اشاره به برداشتن گام‌های ۹ گانه در بحث مقابله با کروناویروس، از راه‌اندازی کلینک‌های روانشناسی برای کاهش آسیب‌های ناشی از شیوع این بیماری توسط شهرداری شیراز خبر داد.

علی ناصری با اشاره به اینکه مهمترین اولویت شورا در مبحث سلامت، مقابله با کروناویروس است، گفت: در این زمینه گام‌های ٩ گانه‌ای برداشته شده و تفاهم نامه هایی در راستای همراهی بیشتر ادارات و مدیریت واحد شهری انجام شده که مهمترین آن اختصاص مبلغ قابل توجهی به دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای خرید کیت ‌های تشخیصی و آزمایشگاهی است.

به گزارش روابط عمومی شورای شیراز، ناصری تاکید کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس و در کنار گندزدایی و ضدعفونی امکان و معابر حساس به صورت شبانه روزی، جامعه روانشناسی را به میدان آوردیم تا در راستای تامین و حفظ سلامت روان شهروندان و کاهش آسیب‌های ناشی از شیوع این بیماری، اقداماتی انجام دهند و در همین راستا ۵ کلینیک روانشناختی در شهرداری شیراز راه‌اندازی شده است.

او از مهمترین اقدامات، اولویت‌ها و خط مشی‌های کمیسیون در بحث نظارت، بررسی و الزامات تعریف شده مرتبط با وظایف این کمیسیون سخن گفت و افزود: مهمترین تصمیم این کمیسیون تفکیک سازمان سیما، منظر و تبدیل آن به دو سازمان مستقل سازمان پارک‌ها و فضای سبز و سازمان سیما و منظر شهری است.

ناصری، نظارت بر نحوه فعالیت شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل متوفیان، نحوه کمک‌های مالی شهرداری برای بازسازی و احیای حسینیه‌ها، بررسی طرح بازنگری شوه باغ‌های قصردشت، آیین نامه ساماندهی ایستگاهها و آنتن‌های مخابراتی، اجرای مباحث مرتبط با مقررات ملی ساختمان و الزام شهرداری به کاشت درختان سرو و نارنج در تمام طرح‌ها و پروژه‌ها را از دیگر اقدامات مهم این کمیسیون عنوان کرد.

ایجاد قطعه “سرباز وطن” در مزارستان بهشت احمدی

او در بخش دیگری از سخنان خود از اختصاص یک قطعه بزرگ در مزارستان بهشت احمدی به ایثارگران تحت عنوان سرباز وطن خبر داد و گفت: در این آرامستان قطعه‌ای هم برای مشاهیر و نام آوران در نظر گرفته شده است.

این عضو شورای شهر شیراز از برگزاری دومین همایش تاب آوری زیست بوم، آبخیزداری و مدیریت سیلاب خبر داد و گفت: این همایش علی‌رغم فراهم شدن همه مقدمات به دلیل مباحث با ویروس کرونا هنوز برگزار نشده است.

ناصری به عقد تفاهم نامه‌های متعدد با دستگاه‌های مختلف اشاره و اضافه کرد: در این راستا بحث ایجاد بازارچه‌های عرضه مستقیم میوه و تره بار و مدیریت کاربری‌های مزاحم و مشاغل پرترافیک در حال بررسی است.

عضو شورای شیراز تاکید کرد: اجباری کردن طرح پیوست زیست محیطی قبل از اجرای هر پروژه در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

فاضلاب دلیل وجود بوی بد در نقاطی از شیراز

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز، علت بوی بد در بخش‌هایی از این کلانشهر را ناشی از رهاکردن فاضلاب کارخانه‌های نشاسته سازی و فاضلاب شهر صدرا اعلام کرد و گفت: از ۳۲۰۰ کیلومتر رینگ فاضلاب شهری، ۲۱۰۰ کیلومتر اجرا شده و مابقی بلاتکلیف است.

معطل ماندن طرح خروج صنایع آلاینده از شیراز

عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین گفت: موضوع خروج کارخانه‌های پشم شیشه، سیمان و روغن نباتی نیز علی‌رغم یک دهه پیگیری و اتمام فرصت زمانی این واحدها برای خارج شدن از شهر و تامین زمین مورد نیاز، عملیاتی نشده است.

ناصری با اشاره به پیگیری ثبت ملی قنات‌های شیراز، گفت: قنات‌های این شهر در گذر زمان لایروبی نشده یا به دلیل قرار گرفتن در نقاط اجرای طرح‌های عمرانی، مسیر آبرسانی آنها منحرف شده است. لذا لایروبی آنها و طرح مطالعات ایجاد رینگ آب شهری در دستور کار قرار گرفته است.

دیدگاه