شمار جان‌باختگان کرونا در فارس به مرز ۸۰۰ نفر رسید

  • 08 شهریور 1399 - 20:23
شمار جان‌باختگان کرونا در فارس به مرز ۸۰۰ نفر رسید

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که با مرگ ۱۱ نفر دیگر از مبتلایان به کووید۱۹ در فارس طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد کُل قربانیان این بیماری به ۷۹۶ نفر رسیده است.

همتی شنبه ۸ شهریور، در کنفرانس خبری روزانه اعلام وضعیت آماری کروناویروس در فارس با اشاره به بررسی ۲۵۱ هزار و ۹۹۹ آزمایش در آزمایشگاه های تشخیصی استان از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ تاکنون گفت: براساس بررسی این تعداد کیت آزمایشی، ابتلای قطعی ۴۲ هزار و ۸۷۱ بیمار به کروناویروس در فارس به اثبات رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: تاکنون ۳۹ هزار و ۵۴۲ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ها مرخص یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

همتی ادامه داد: امروز و بر اساس آخرین آمارها، ۷۱۸ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۹۴ بیمار در بخش مراقبت های ویژه، خدمات درمانی دریافت می کنند.

معاون علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اهمیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در برگزاری آیین های عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی از مردم خواست تا برای حفظ سلامت خود و دیگر عزاداران حسینی، پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و شست و شوی مرتب دست ها را رعایت کنند.

دیدگاه