شمار مبتلایان به کرونا در فارس از ۳۸ هزار نفر فراتر رفت

  • 24 مرداد 1399 - 21:06
شمار مبتلایان به کرونا در فارس از ۳۸ هزار نفر فراتر رفت

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۳۰۸ مورد ابتلای جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: آمار کل ابتلا به کووید۱۹ در استان فارس با اضافه شدن بیماران جدید تا ظهر جمعه ۲۴ مرداد به عدد ۳۸ هزار و ۵۸ نفر رسیده است.

همتی با بیان اینکه شمار جانباختگان از بیماری کووید۱۹ در فارس طی ۲۴ ساعت گذشته نسبت به یک روز قبل، کاهش داشته است، گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ بیمار دیگر در مقابل کروناویروس تسلیم شدند و فوت کردند.

او جمع جانباختگان بیماری کووید۱۹ در فارس از ابتدای شیوع تا امروز (۲۴مرداد) را ۶۸۴ نفر اعلام و در عین حال خاطرنشان کرد که از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۳۴ هزار و ۷۶۴ نفر به شکل کامل بهبود یافته‌اند.

همتی تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های فارس را ۹۸۳ مورد بیان و خاطرنشان کرد که از این تعداد ۱۰۸ نفر در آی‌سی‌یو، بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، جمعه ۲۴ مرداد، در جمع خبرنگاران و پیش از اعلام آخرین وضعیت فارس در موضوع کروناویروس، گفت: ماسک به دلیل قرارگرفتن روی صورت، ممکن است به آلودگی‌هایی منجمله ذرات حاوی ویروس و عوامل بیماری‌زا آغشته شود.

همتی با تاکید براینکه کشیدن ماسک به زیر چانه، حتی برای لحظاتی بسیار کوتاه و با هدف استراحت، تنفس راحت‌تر و … امکان آلوده شدن فرد به بیماری را افزایش می‌دهد،‌ گفت: با این اقدام، به راحتی امکان انتقال آلودگی از روی ماسک به چانه را فراهم کرده و روند ورود ویروس به مجاری تنفسی را تسهیل می‌کنیم.

صاحب‌نظران تاکید دارند که برای نوشیدن، صرف غذا، تنفس راحت‌تر و صحبت کردن و … مواردی که نیاز به برداشتن موقت ماسک است، ماسک را به شکل کامل از روی بینی و دهان برداشته و آن را روی یک دستمال کاغذی قرار دهیم؛ یا بهتر اینکه ماسک را دور انداخته، ماسک جدیدی استفاده کنیم.

دیدگاه