طرح ملی مسکن؛ ثبت نام بیش از ۳۲ هزار نفر در فارس

  • 07 مرداد 1399 - 13:52
طرح ملی مسکن؛ ثبت نام بیش از ۳۲ هزار نفر در فارس

جعفر زاهدی مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: سهم این استان از طرح اقدام ملی مسکن افزون بر ۴۸ هزار واحد است که از این تعداد ۲۵ هزار واحد در شهر جدید صدرا و مابقی در سایر شهرهای این استان احداث خواهد شد.

جعفر زاهدی در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اینکه تاکنون ۳۲ هزار و ۷۰۲ نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند افزود: از میان این افراد نیز تاکنون ۹ هزار و ۲۰۰ نفر واجد شرایط تشخیص داده شده‌اند و سوابق سایر متقاضیان نیز در دست بررسی است.

وی ادامه داد: همچنین در استان فارس تاکنون چهار میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع زمین برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

زاهدی گفت: به جز در شهرهای شیراز، مرودشت، جهرم، فسا، سروستان، استهبان و نورآباد که با کمبود زمین برای اجرای این طرح مواجه هستیم، زمین مورد نیاز برای اجرای طرح در سایر مناطق فراهم است.

وی تصریح کرد: با توجه به عزم دولت برای کمک به خانه‌دار شدن اقشار متوسط جامع، اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان فارس به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی و مهم اداره کل راه و شهرسازی فارس در سال ۹۹ با جدیت دنبال خواهد شد.

در نخستین گام از اجرای طرح اقدام ملی مسکن در فارس عملیات اجرایی ساخت یک هزار و ۱۲۰ خانه برای معلمان در قالب اجرای برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن فرهنگیان فارس به شکل ویدیوکنفرانس و با حضور معاون اول رییس جمهوری دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه در شهر صدرا آغاز شد.

عنایت الله رحیمی استاندار فارس در آیین گفت: همزمان با آغاز عملیات ساخت واحدهای مسکونی فرهنگیان در شهر صدرا، شاهد آغاز عملیات اجرای ساخت ۶۰ واحد مسکونی در شهر قیر با مساحت چهار هزار و ۳۳۵ متر مربع و ۶۰ واحد دیگر در پاسارگاد با مساحت هشت هزار و ۶۵۸ مترمربع نیز هستیم.

وی افزود: در شهر جدید صدرا ۸۶ هکتار به علاوه ۵۰۰ هکتار دیگر که در طرح تجدید نظر جامع شهر صدرا مدنظر قرار دارد برای ساخت این واحدها اختصاص داده شده است.

دیدگاه