شمار قربانیان کرونا در فارس از ۴۰۰ نفر فراتر رفت

  • 03 مرداد 1399 - 15:25
شمار قربانیان کرونا در فارس از ۴۰۰ نفر فراتر رفت

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفته که شمار مبتلایان به کرونا در این استان به بیش از ۲۹ هزار نفر رسیده که از این تعداد ۴۰۲ نفر جانشان را از دست داده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: ۱۱۵ بیمار بدحال نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان فارس ناشی از ابتلا به کروناویروس بستری هستند.

عبدالرسول همتی گفت: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، ۲۰۳ هزار و ۸۹۱ نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده که از این تعداد، ۲۹ هزار و ۶ مورد مثبت شناسایی شده است.

این مقام مسوول در دانشگاه ادامه داد: متاسفانه ۱۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که بر این اساس، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به ۴۰۲ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را نیز ۲۴ هزار و ۹۴۷ نفر اعلام کرد.

همتی ادامه داد: هم اکنون یک هزار و ۲۰۳ بیمار مشکوک و علامت دار در بخش‌های عمومی و ۱۱۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

او با بیان اینکه از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون بیش از ۷۶ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و مشاغل تولیدی و خدماتی انجام شده است گفت: در این بازدیدها، برخی از اماکن و مراکز، به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، با هماهنگی مقام قضایی تعطیل شدند.

معاون بهداشت دانشگاه با تاکید بر اینکه مردم برای تهیه مایحتاج روزانه خود، از فروشندگانی که از ماسک استفاده نمی‌کنند و در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی توجه هستند، خرید نکنند، توصیه کرد: شهروندان به عنوان بازرسان بهداشتی، در صورت مشاهده هر گونه تخلف و رعایت نکردن دستورات بهداشتی از سوی متصدیان مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی، گزارش خود را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

همتی یادآور شد: برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، استفاده از ماسک، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از سفر و تردد‌های غیرضروری و دوری از حضور در تجمعات الزامی است.

دیدگاه