دستگیری شکارچیان حیوانات پارک ملی بمو

  • 02 مرداد 1399 - 20:02
دستگیری شکارچیان حیوانات پارک ملی بمو

رئیس پارک ملی بمو از دستگیری شکارچیانی خبر داد که به صورت غیرمجاز اقدام به شکار حیوانات در این پارک می‌کردند.

علی آرندی پنجشنبه ۲ مرداد گفت: ماموران پارک ملی بمو با همکاری یگان حفاظت اداره کل حفاظ محیط زیست و نیروی انتظامی موفق به دستگیری تعدادی شکارچی غیرمجاز و کشف و ضبط اسلحه غیرمجاز و ادوات شکار از منزل آنان شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست فارس، آرندی در توضیح این خبر گفت: در پی گزارش واصله مبنی بر حضور دو شکارچی که یکی از آنان از افراد محلی اطراف پارک ملی بمو بود، با هدف شکار در منطقه، ماموران یگان حفاظت اداره کل از شامگاه ۳۰ تیر این افراد را تحت نظر گرفتند.

وی با اشاره به اینکه با رصد منطقه توسط محیط بانان و شنیده شدن صدای شلیک از منطقه، رد متخلفان تا محل سکونتشان ره گیری و با همکاری ماموران نیروی انتظامی و پس از اخذ حکم قضایی، برای به دام انداختن متخلفان در محل کمین برپا شد.

آرندی با بیان اینکه ماموران پس از مشاهده متخلفان تحت تعقیب، ضمن بازداشت آنان از محل سکونتشان بازرسی کردند، گفت: در این بازرسی یک قبضه اسلحه ژ۳ خور دوربین‌دار و یک قبضه اسلحه خفیف دوربین دار فاقد مجوز، به همراه مقادیر قابل توجهی فشنگ ژ۳ خفیف و ۲ دستگاه بیسیم، پرژکتور و سایر تجهیزات شکار کشف شد.

رئیس پارک ملی بمو خاطرنشان کرد که پس از تکمیل پرونده، متهمان به همراه ادوات کشف شده تحویل مقام قضائی شده است.

به گزارش ایسنا، پارک ملی بمو با مساحت ۴۸ هزار هکتار و طبیعتی زیبا و بکر و غنی از تنوع زیستی گیاهی و جانوری با ارزش و بی نظیر، از عرصه‌های جذاب طبیعی حفاظت شده محسوب می‌شود.

دیدگاه