شیراز در مرحله هشدار مصرف برق

  • 30 تیر 1399 - 14:11
شیراز در مرحله هشدار مصرف برق

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: مصرف انرژی برق در استان فارس و خصوصا کلانشهر شیراز به منطقه زرد وارد شده است و اگر مشترکان همکاری لازم را نداشته باشند، به منطقه قرمز خواهد رسید که این موضوع تبعاتی به همراه خواهد داشت.

جلال زراعت پیشه دوشنبه ۳۰ تیر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال گذشته مصرف برق در این ایام حداکثر ۱۳۳۸ مگاوات بوده و امسال علیرغم نرسیدن به زمان اوج مصرف، به عدد ۱۳۶۸ مگاوات رسیده است، گفت: این یک هشدار محسوب می شود و اگر با همکاری مشترکان بخش‌های مختلف، مصرف برق مدیریت نشود، مجبور به اعمال خاموشی ناخواسته خواهیم بود.

زراعت پیشه یکی از دلایل افزایش مصرف برق در این ایام را شدت گرفتن گرمای هوا اعلام و خاطرنشان کرد: علاوه بر شدت گرفتن گرما، شیوع کروناویروس و افزایش زمان حضور شهروندان در منزل، منجر به استفاده بیشتر از وسایل مختلف برقی، خصوصا وسایل خنک کننده و به دنبال آن افزایش مصرف انرژی برق شده است.

او با بیان اینکه خطوط برق در کشور به‌صورت شبکه است، گفت: شبکه بودن خطوط برق یعنی اینکه اگر در یک نقطه با افزایش مصرف مواجه باشیم، قطعا بر سایر نقاط نیز تاثیرگذار خواهد بود؛ لذا فرهنگسازی در زمینه مدیریت مصرف و تسری آن در سطوح مختلف از جامعه، یک ضرورت محسوب می‌شود که باید به شکل مداوم مد نظر قرار داشته باشد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به سهمیه تعیین شده از سوی توانیر برای حداکثر میزان مصرف برق در هر نقطه از کشور، این سهمیه را منطبق با ساختار جغرافیایی، جمعیتی، آب و هوایی و … دانست و تاکید کرد: براساس گزارش شرکت توانیر تا کنون شرکت توزیع نیروی برق شیراز در زمینه مدیریت بار، موفق عمل کرده است.

تجربه همراهی مشترکان در بحران ایستگاه ملک مکان

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق شیراز نیز با قدردانی از مشترکان تحت پوشش این شرکت، گفت: خوشبختانه، شرکت توزیع نیروی برق شیراز تاکنون جزو شرکت های برتر در حوزه مدیریت مصرف بوده که این مهم با همکاری و همراهی گروه های مختلف از مشترکین حاصل شده است.

محمدرضا منصوری صبا با یادآوری اینکه همکاری مشترکین در حادثه پست ملک مکان (که تامین برق بیش از ۱۰ درصد شهر شیراز را بر عهده دارد) عبور از این حادثه را تسهیل کرد؛ خاطرنشان کرد: همکاری مشترکان برق با این شرکت می‌تواند به پایداری شبکه و جلوگیری از نوسانات برق منجر شود.

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق شیراز ادامه داد: همکاری مشترکین و توجه به راهکارهای ساده مدیریت مصرف برق و کاهش  درصدی مصرف می‌تواند از خاموشی ناگهانی و ایراد صدمه به تاسیسات برقی جلوگیری کند.

وی با تاکید براینکه کارکنان صنعت برق در تلاشی بی‌وقفه و مستمر، خصوصا در شرایط کنونی جامعه و شیوع کروناویروس، تامین برق مطمئن و پایدار را دنبال کرده‌اند، گفت: در شرایط کنونی کارکنان صنعت برق نیازمند همراهی مشترکین برای گذر از پیک مصرف هستند.

منصوری صبا با بیان اینکه هم اکنون در ساعت‌های ۱۳ تا ۱۷ بیشترین میزان مصرف انرژی برق را شاهد هستیم، راهکارهای بسیار ساده مانند استفاده از دمای آسایش ۲۴ درجه در کولرهای گازی، استفاده از دور کند کولرهای آبی، خارج کردن دو شاخه وسایل برقی نظیر تلویزیون، رایانه و … هنگام خاموش بودن و استفاده نکردن همزمان از وسایل پر مصرف برقی با اقداماتی بسیار موثر در مدیریت مصرف دانست.

دیدگاه