شناسایی ۱۱۰ مورد جدید کرونا در فارس

  • 18 خرداد 1399 - 16:30
شناسایی ۱۱۰ مورد جدید کرونا در فارس

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از یک هزار و ۲۴۹ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیصی، ۱۱۰ مورد مثبت گزارش شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۶ هزار و ۶۴۷ نفر رسیده است.

همتی افزود: از مجموع ۱۱۰ مورد شناسایی شده، ۵۶ مربوط به شیراز؛ کوهچنار ۷ مورد؛ لامرد ۴ مورد؛ داراب ۳ مورد؛ اآباده، زرقان و خرامه هرکدام یک مورد بوده و مابقی مبتلایان نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی به دلیل ابتلا به کروناویروس در استان گزارش شده است، افزود: تاکنون ۱۱۴ نفر در استان جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا ویروس از دست داده اند.

همتی، مجموع بهبودیافتگان از بیمارستان‌ها و ایزوله خانگی در استان را پنج هزار و ۸۱۵ نفر اعلام کرد و گفت: هم اکنون ۲۰۷ بیمار مبتلا به کروناویروس در بخش عمومی بیمارستان‌های استان بستری هستند و ۳۲ بیمار در بخش‌های مراقبت ویژه تحت نظر هستند.

معاون بهداشت دانشگاه توصیه کرد: اماکن عمومی، مراکز خرید، مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها، کلاس‌های آموزشی، مترو، اتوبوس، سوپرمارکت‌ها، اغذیه فروشی‌ها و رستوران‌ها در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند کانون شیوع و انتقال کروناویروس باشد، بنابراین مردم به عنوان بازرسان افتخاری بهداشت محیط، در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی با شماره ۱۹۰ بگیرند.

همتی، تنها راه پیشگیری از ابتلا به کروناویروس را استفاده از ماسک در هنگام خروج از خانه، پرهیز از تردد‌های غیرضروری و رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی بیان کرد.

دیدگاه