تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

ورزشکار مرودشتی مدال برنز کشتی آلیش بانوان داخل سالن آسیا را کسب کرد

  • 01 مهر 1396 - 7:18
ورزشکار مرودشتی مدال برنز کشتی آلیش بانوان داخل سالن آسیا را کسب کرد

فریبرز منوچهری دبیر هیات کشتی فارس گفت: مریم احمدی کشتی گیر اهل شهرستان مرودشت مدال برنز رقابت‌های کشتی آلیش بانوان داخل سالن آسیا را کسب کرد.

فریبرز منوچهری جمعه ۳۱ شهریور در گفت وگو با ایرنا افزود: مریم احمدی در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم پس از استراحت در دور اول به مرحله نیمه نهایی صعود کرد اما در این مرحله برابر نصیبه سورکیووا از ترکمنستان شکست خورد و از رسیدن به فینال باز ماند و به مدال برنز بسنده کرد .

وی گفت: مریم احمدی کشتی گیر شایسته استان فارس مدال نقره جهان در سال ۲۰۱۶ قرقیزستان در وزن ۷۵ کیلو گرم را نیز در کارنامه دارد.

کاروان ورزشکاران ایران که به نام شهید مدافع حرم «محسن حججی» نامگذاری شده با ۲۱۴ ورزشکار (۱۱۵مرد و ۶۶ زن) و در ۲۰ رشته به این رقابت ها که در عشق آباد ترکمنستان در حال بر گزاری است ، اعزام شده است.

آلیش که به آن کشتی با شال هم می گویند از ورزش های سنتی است که در کشورهایی از جمله قرقیزستان، ازبکستان، ایران، لیتوانی و قزاقستان برگزار می شود و در ایران نیز در مناطقی از جمله استان های خراسان، گلستان و مازندران پیشینه ای تاریخی دارد.

فعالیت های بین المللی این ورزش از سال ۱۹۹۰ آغاز شد و در سال ۱۹۹۵ نخستین دوره مسابقات بین المللی آلیش در کشور قرقیزستان در ۲بخش آقایان و بانوان برگزار شد.

هم اینک ۳۹ کشور جهان دارای فدراسیون و انجمن رسمی در این رشته هستند و ۵۸ کشور جهان هم به صورت غیر رسمی در این رشته ورزشی فعالیت دارند.

دیدگاه