قنبری: تیم ملی فوتبال بانوان رها نشود

  • 08 بهمن 1395 - 8:05
قنبری: تیم ملی فوتبال بانوان رها نشود

زهرا قنبری نیاز به دیدار های تدارکاتی و حضور مداوم اردو های تیم ملی را برای موفقیت و کسب نتیجه تیم ملی موثر دانست.

به‌ گزارش ‌ایسنا، اردوهای انتخابی تیم‌ ‌ملی فوتبال بزرگسالان از یکم تا پنجم بهمن ماه در کمپ تیم‌های ملی برگزار شد و ملی‌پوشان خود را برای حضور در رقابت‌های مقدماتی فوتبال زنان آسیا آماده می‌کنند. پاتریشیا گنزالس نیز ، مدرس فیفا در کنار تیم‌ ‌ملی حضور دارد.

زهرا قنبری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط اردوی انتخابی تیم‌ ‌ملی فوتبال بانوان، بیان‌ کرد: شرایط اردو بسیار خوب است. بازیکنان جدید و با پتانسیل‌ بالا به اردو دعوت شده‌اند که خیلی می‌توانند به تیم‌ ‌ملی کمک کنند. امیدوار هستم که همین روند ادامه‌ دار باشد و تیم‌ ‌ملی بزرگسالان  رها نشوند. این اردوها بسیار لازم است تا شرایط تیم‌ ‌ملی روز به روز بهتر شود.

او در ادامه با بیان این که پتانسیل‌ خوبی در بین بانوان فوتبالیست ایرانی وجود دارد، افزود: واقعا حیف است که تیم‌ ‌ملی نداشته باشیم، چرا که بازیکنان خوبی در لیگ وجود دارند و از پتانسیل‌ بالایی برخوردار هستند. ان‌شاء‌الله که اردوها ادامه‌ دار باشد تا بتوانیم صعود داشته باشیم.

وی در ادامه بیان‌ کرد: دو، سه ماه حضور در اردوها نمی‌تواند به تیم‌ ‌ملی کمک کند. یک تیم باید هم از لحاظ آمادگی بدنی و هم از لحاظ هماهنگی بین بازیکنان  آماده باشد. اکثر بازیکنان از تیم‌های مختلف به اردو دعوت شده‌اند و در طول دو ماه نمی‌توان هماهنگی لازم را به دست آورد.

قنبری در ادامه درباره نیاز به دیدارهای تدارکاتی، اظهار کرد: دو یا سه بازی تدارکاتی برای تیمی که می‌خواهد در رقابت‌های آسیایی شرکت کند نمی‌تواند جوابگو باشد. تیم‌ ‌ملی حدود دو سال وجود نداشت و ما از رقابت‌های آسیایی دور بوده‌ایم، اما تمام تلاش خود را خواهیم کرد که نتایج خوبی را در رقابت‌های آسیایی کسب کنیم. هنوز نفرات  فیکس مشخص نشده اند، اما هر کسی که لیاقت پوشیدن پیراهن تیم‌ ‌ملی را دارد موفق باشد. من نیز تمام تلاش خود را می‌کنم تا پیراهن تیم‌ ‌ملی را بپوشم ، چرا که پوشیدن پیراهن تیم‌ ‌ملی افتخار من است.

زهرا قنبری

او در ادامه افزود: بهتر است برای حضور در چنین مسابقات مهمی برنامه‌ریزی های دقیق‌تر و با مدت زمان طولانی‌تری اختصاص داده شود که این می‌تواند بسیار به تیم‌ ‌ملی کمک کند. دلیل اصلی قهرمانی تیم فوتسال در رقابت‌های قهرمانی آسیا اردوهای مداوم و هماهنگی بین بازیکنان بود.

قنبری درباره حضور پاتریشیا گفت‌: پاتریشیا بسیار توانسته به فوتبال ما کمک کند و حضور افرادی همچون او بسیار می‌تواند برای فوتبال ما مثمرثمر باشد.

وی به حضور تیم ایران در سوئد اشاره کرد و خاطر نشان کرد: بازی مقابل تیم سوئد تجربه بسیار خوبی بود، زمانی که با نفراتی که در سطح یک  دنیا هستند کار می کنیم  بسیار می‌تواند به تیم‌هایی همچون تیم ما که نتایجی در سطح آسیا کسب نکرده اند، اما پتانسیل‌ لازم برای کسب نتایج خوب را دارند، کمک کند. استفاده از تجربیات دیگران بسیار می‌تواند به تیم ما کمک کند.

زهرا قنبری درباره حضور تیم خود در لیگ برتر نیز بیان‌ کرد: همه چیز در لیگ برتر گره خورده است، آینده سازان و شهرداری سیرجان تیم‌های بسیار خوبی هستند که بازیکنان خوبی در اختیار دارند. من نیز در تیم شهرداری بم حضور دارم و تمام فکر تیم ما قهرمانی است.

قنبری در پایان بیان‌ کرد: بسیار حیف است که تیم‌ ‌ملی فوتبال بانوان وجود نداشته باشد. ۷۳ پله سقوط در رنکینگ فیفا بسیار اتفاق بدی است. این یعنی این که ما هیچ تلاشی  را نکرده‌ایم و دو سال از رقابت‌ها محو بودیم. امیدوارم که اردوهای تیم‌ ‌ملی ادامه‌ دار باشد تا نتایج خوبی برای تیم‌ ‌ملی به دست آید. آرزوی موفقیت برای تیم‌ ‌ملی دارم.

دیدگاه