حضور زنان والیبال‌دوست در ورزشگاه اردبیل

  • 24 مرداد 1396 - 17:48
حضور زنان والیبال‌دوست در ورزشگاه اردبیل

زنان ایرانی در حالی توانستند دیدارهای‌های انتخابی جام جهانی والیبال را در استادیوم اردبیل تماشا کنند که در چند سال اخیر موضوع حضور زنان در استادیوم‌های ورزشی به‌عنوان تماشاگر بحث برانگیز شده است.

تیم ملی والیبال ایران روز گذشته (۲۳ مرداد) موفق شد در آخرین دیدار خود در مرحله انتخابی قهرمانی جهان در منطقه آسیا سه بر صفر قطر را شکست دهد و با ۱۲ امتیاز به مسابقات قهرمانی والیبال جهان در سال ۲۰۱۸ که به طور مشترک در بلغارستان و ایتالیا برگزار می شود، صعود کند.

این مسابقات انتخاباتی در حالی در استادیوم والیبال اردبیل برگزار شد که حضور زنان تماشاگر برای تشویق تیم ملی والیبال ایران بسیار پررنگ بود و آن‌ها توانستند در هر چهار بازی ایران در مقابل حریفان، تیم ایران را تشویق کنند.

حضور زنان در ورزشگاه‌ها در سال‌های بعد از انقلاب ۱۳۵۷ محدود شد. اما ورود زنان به مسابقات ورزش‌هایی چون والیبال، هندبال، بسکتبال تا سال ۲۰۱۳ مشکلی نداشت. آخرین تجربه حضور بانوان در ورزشگاه آزادی به بازی معروف ایران و ژاپن باز‌می‌گردد که ایران با پیروزی در آن دیدار، مجوز حضور در لیگ جهانی ۲۰۱۳ را کسب کرد و بعد از آن بود که از حضور بانوان در ورزشگاه‌‌ها جلوگیری شد.

البته در خرداد ماه سال جاری زنان تماشاگر به طور محدود و گزینش شده برای اینکه فدراسیون جهانی والیبال ایران را از میزبانی مسابقات این رشته ورزشی محروم نکند، در استادیوم ۱۲ هزار نفری آزادی و همزمان با برگزاری مسابقات لیگ جهانی والیبال حضور داشتند.

دیدگاه