رئال مادرید قهرمانی را تکرار کرد

  • 14 خرداد 1396 - 11:50
رئال مادرید قهرمانی را تکرار کرد

رئال مادرید با پیروزی ۱-۴ مقابل یوونتوس برای دوازدهمین بار قهرمان اروپا شد و همچنین اولین تیمی که توانسته از عنوان قهرمانی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا دفاع کند.

به گزارش بی‌بی‌سی، برای رئال مادرید در این مسابقه رونالدو (دقایق ۶۴ و ۲۰)، کاسمیرو (۶۱) و آسنسیو (۹۰) گل زدند و تک گل یوونتوس را نیز ماریو منزوکیچ (دقیقه ۲۷) وارد دروازه حریف کرد. ضمن این که کوادرادو نیز در دقیقه ۸۴ از بازی اخراج شد.

ستاره این بازی کریستیانو رونالدو بود که هم دو گل زد و هم به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد. رونالدو در این مسابقه توانست تعداد مجموع گل‌هایی که در دیدارهای ملی و باشگاهی زده را به ۶۰۰ برساند.

این پیروزی همچنین دستاورد بزرگی برای زین‌الدین زیدان، سرمربی فرانسوی رئال مادرید بود. مردی که دو فصل کامل در رئال مادرید حضور داشته و توانسته دو بار این تیم را قهرمان لیگ قهرمانان اروپا کند. همچنین رئال مادرید برای اولین بار از سال ۱۹۵۸ به این سو توانست در یک فصل هم قهرمان اسپانیا شود و هم قهرمان اروپا.

اما هر چقدر پیروزی رئال درخشان بود، شکست یوونتوس طعم تلخی داشت. این تیم پس از قهرمانی اروپا در سال ۱۹۹۶ برای پنجمین بار در فینال این تورنمنت شکست خورد.

یوونتوسی که تنها تیم بدون شکست این فصل لیگ قهرمانان بود و در ۱۲ مسابقه قبلی لیگ قهرمانان فقط ۳ گل خورده بود، در مسابقه فینال بیش از کل فصل دروازه‌اش را باز شده دید.

ضمن این که اغراق نیست اگر جان‌لوکا بوفون، دروازه‌بان یوونتوس را ناراحت‌ترین مرد این میدان نامید. دروازه‌بانی ۳۹ ساله که در کارنامه پرافتخارش لیگ قهرمانان اروپا را کم دارد.

بوفون که پیش از این دو بار در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۱۵ به فینال این مسابقات رسیده بود و ناکام مانده بود، یکبار دیگر هم دستش از رسیدن به جام کوتاه ماند؛ افتخاری که با توجه به سن و سال بوفون دست یافتن به آن سخت به نظر می‌رسد.

بازیکنی که ۸ قهرمانی لیگ ایتالیا را در کارنامه دارد، با حدود ۴۰ هزار دقیقه رکورددار بازی در یوونتوس است، با ۱۶۸ بازی ملی رکورددار بازی در تیم ملی ایتالیا است، جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان را بالای سر برده و گفته پس از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بازنشست می‌شود.

دیدگاه