پیروزی استقلال در داربی تهران

  • 24 بهمن 1395 - 20:03
پیروزی استقلال در داربی تهران

هشتاد و چهارمین دیدار استقلال و پرسپولیس در هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال ایران با پیروزی ۲-۳ آبی‌های تهران به پایان رسید.

در این مسابقه گرچه پرسپولیس خیلی زود و با گل دقیقه ۵ سروش رفیعی از حریف جلو افتاد، اما در ادامه بازی استقلال بهتر عمل کرد و فرشید اسماعیلی (۱۷)، علی قربانی (۲۰) و کاوه رضایی (۴۵) سه بار دروازه حریف را باز کردند تا نیمه اول با پیروزی ۱-۳ استقلال به پایان برسد.

در نیمه دوم تاکتیک استقلال برای بستن بازی به خوبی اجرا شد. در این نیمه یک بار جلال حسینی توپ را با سر به تیر دروازه استقلال زد . کاپیتان پرسپولیس در دقیقه ۹۳ با دقت‌تر عمل کرد و این بار ضربه سر او منجر به گل پرسپولیس شد.

پس از این گل مهدی رحمتی با جلال حسینی درگیر شد و کاپیتان استقلال به دلیل خطا روی حسینی از زمین اخراج شد.

استقلال با ترکیب مهدی رحمتی، خسرو حیدری، لئوناردو پادوانی، رابسون جانواریو، میلاد زکی‌پور، امید ابراهیمی، بهنام برزای، امید نورافکن، فرشید اسماعیلی، علی قربانی و کاوه رضایی به زمین رفت.

پرسپولیس نیز با ترکیب علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، فرشاد احمدزاده، حسین ماهینی، رامین رضاییان، محسن مسلمان، سروش رفیعی، وحید امیری و مهدی طارمی مقابل حریف ایستاد.

غایب بزرگ پرسپولیس در این مسابقه کمال کامیابی‌نیا بود که با اخراج در بازی مقابل تراکتورسازی از حضور در داربی محروم بود.

استقلال با این پیروزی ۳۷ امتیازی شد و در رتبه سوم جدول باقی ماند. پرسپولیس نیز با ۴۷ امتیاز کماکان صدرنشین است. تراکتورسازی نیز که دیروز ۱-۴ ذوب‌آهن را برد، در حال حاضر با ۴۱ امتیاز در جایگاه دوم جدول قرار دارد.

علیرضا منصوریان، سرمربی استقلال پس از بازی گفت: “مهم‌ترین چیز این است که ما بازی یک بر صفر را به بازی ۳-۱ برگرداندیم و این نشان می‌دهد که بازیکنان ما می‌دانستند که از تیم پرسپولیس چه می‌خواهند و با شناختی که از این تیم داشتند توانستند نتیجه را به سود خود برگردانند.”

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس نیز گفت: “یک تعویض کردیم چون می‌خواستم حمله را تقویت کنم و نیازی به دیگر تعویض‌ها نبود. هم سروش، محسن و امیری خوب بودند و می‌شد شاید فقط نریمان جهان را بازی دهم اما نیمه دوم کلا توپ روی هوا بود… کامیابی‌نیا بازیکن مهمی برای ماست و مجبوریم بدون او بازی کنیم. به جرات می‌توانم بگویم که او از بهترین‌های ما در لیگ بوده است. البته قبول ندارم جای او خالی بوده است و حسین ماهینی در این پست خیلی خوب بازی کرد.”

دیدگاه