فارس قهرمان رقابت های اتومبیلرانی آفرود کشور شد

  • 27 آذر 1400 - 15:49
فارس قهرمان رقابت های اتومبیلرانی آفرود کشور شد

نخستین دوره پیکارهای اتومبیلرانی آفرود کشور در شیراز با قهرمانی تیم فارس پایان یافت.

مسئول کمیته داوران هیات موتورسواری و اتومبیلرانی فارس شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اعلام کرد: در این مسابقات که در گود سیمان شیراز برگزار شد ۷۸ اتومبیلران در بخش بانوان و آقایان و در پنج کلاس با هم به رقابت پرداختند.

احمد رباعی ادامه داد: پس از اینکه استان فارس در مجموع تیمی بر سکوی قهرمانی ایستاد، البرز نایب قهرمان شد،تهران عنوان سوم کسب کرد و مازندران هم چهارم شد.

وی گفت: در بخش انفرادی و در کلاس یک، سعید کی لیان لاری از استان فارس عنوان نخست کسب کرد، احمد غلامی هم از فارس دوم شد و رضا بیرامی از البرز عنوان سوم به دست آورد.

رباعی افزود : همچنین در کلاس ۲ نیز، سعید مهرجو از فارس، پیمان همایونی از فارس و مرتضی نوری الاصل از کرمانشاه به ترتیب اول تا سوم شدند و در کلاس ۳ هم، علیرضا پورشهید از فارس نشان طلا گرفت، فرشید ابراهیمی از فارس نشان نقره از آن خود کرد و حامد سلیمی از البرز هم نشان برنز بر گردن آویخت.

در کلاس چهار هم پوریا حسین از تهران عنوان نخست کسب کرد، علی اکبر دبیری از فارس دوم شد و قاسم محمد زاده هم از مازندران بر سکوی سوم ایستاد و در کلاس موریک هم، حامد سلیمی از البرز ، محمد رضا ابراهیمی  از تهران و ماکان معصومی از تهران به ترتیب اول تا سوم شدند.

در کلاس بانوان هم زاهده اسکندر لو از تهران عنوان نخست کسب کرد، فاطمه چیت ساز از البرز دوم شد و زهره کریمویی از خراسان رضوی هم بر سکوی سوم ایستاد.

 آفرود از رشته های  اتومبیلرانی است که در آن از خودروهای شاسی بلند استفاد می شود.این مسابقات معمولا در مسیرهای خاکی، گلی، صخره‌ای و ناهموار شنی و کویری برگزار می‌شود.

توان موتور، مقاومت شاسی و البته مهارت راننده و نقشه خوان،نقش اساسی در موفقیت یک اتومبیلران آفرود دارد.

دیدگاه