شلیک ساره جوانمردی و شکار سومین مدال طلای پارالمپیک خود

  • 10 شهریور 1400 - 10:06
شلیک ساره جوانمردی و شکار سومین مدال طلای پارالمپیک خود

ساره جوانمردی ورزشکار شیرازی تپانچه طلایی با کسب مدال طلای  پارالمپیک  ۲۰۲۰ توکیو سومین نشان طلای خود را طی سه بار حضور درپارالمیپک شکار کرد و به پرافتخارترین ورزشکار تاریخ ورزش ایران تبدیل شد.

به گزارش ایرنا جوانمردی سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ در مرحله نهایی تپانچه ۱۰ متر در  رقابت با هفت ورزشکار دیگر طلایی شد تا هفتمین طلای کاروان ایران ضرب شود.

ساره در این رقابت طوری به سیبل شلیک کرد که  ۲۳۹.۲ امتیاز به دنبال داشت و بالاتر از تیراندازان ترکیه و مجارستان بر سکوی قهرمانی ایستاد و افتخاری دیگر برای ایران و استان فارس به ارمغان اورد  

رکورد شکنی

جوانمردی با کسب  این امتیاز، رکورد جهان و پارالمپیک را که در اختیار خودش بود شکست، رکورد پیشین ماده تپانچه بادی ۱۰ متر با ۲۳۸.۱ به نام ساره ثبت شده بود.

این بانوی پرافتخار شیرازی در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو ۲ نشان طلا را از آن خود کرده بود که با طلای پارالمپیک توکیو، سه طلایی شد.

گنجینه افتخارات جوانمردی

گنجینه افتخارات ساره جوانمردی تیرانداز، یک نشان طلا پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، ۲ نشان طلا ۲۰۱۶ ریو ، یک برنز پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن، پنج طلا و ۲ نقره و یک برنز قهرمانی جهان، سه طلا و ۲نقره مسابقات جام جهانی، چهار طلا و یک نقره بازی های پارا آسیایی در تپانچه ۱۰ متر و ۵۰متر ، ۲ بار عنوان برترین ورزشکارماه جهان ، بهترین بانوی ورزشکار آسیا و  پرچمدار مراسم افتتاحیه بازی های پارا آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا  از جمله افتخارات این بانوی تیرانداز است که به هدف زده است.

سمیرا ارم به مدال نرسید

اما سمیرا ارم دیگر تیرانداز شیرازی در توکیو  در تپانچه ۱۰ متر در مجموع ۵۳۲ امتیاز کسب کرد اما  نتوانست راهی فینال شود تا دستش از مدال کوتاه شود.

ساره جوانمردی و سمیرا ارم در تیراندازی، علی اصغر جوانمردی و مهدی اولاد در دو و میدانی و مجتبی کمالی در بسکتبال با ویلچر پنج ورزشکار استان فارس هستند که در تیراندازی و دو و میدانی رقابت های پارالمیپیک توکیو شرکت کردند.

غیر از ساره جوانمردی  و سمیرا ارم که سابقه حضور در پارالمپیک دارند علی اصغر جوانمردی، مهدی اولاد و مجتبی کمالی برای نخستین بار است که در پارالمپیک شرکت می کنند.

شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو از دوم شهریورماه آغاز شد و کاروان ایران از بین ۱۰۰ سهمیه کسب شده با ۶۲ ورزشکار (۹ زن و ۵۳ مرد) در ۱۰ رشته جودو، قایقرانی، تکواندو، بسکتبال با ویلچر، دوچرخه‌سواری، والیبال نشسته، دوومیدانی، تیراندازی، تیروکمان و وزنه‌برداری در این رویداد حضور دارد.

دیدگاه