تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

واکنش شیوا امینی به محرومیتش از بازی در تیم ملی فوتسال به دلیل نوع پوشش

  • 07 اردیبهشت 1396 - 8:36
واکنش شیوا امینی به محرومیتش از بازی در تیم ملی فوتسال به دلیل نوع پوشش

شیوا امینی، عضو تیم ملی فوتسال بانوان ایران در صفحه اینستاگرام خود نوشته که مسوولان ورزشی او را به دلیل سفر شخصی به خارج از کشور که بدون حجاب بوده، از بازی در تیم ملی محروم کرده‌اند.

او نوشته: «متاسفم برای جامعه ورزشی که حجاب از خودِ ورزش برایشان مهم‌تر است. با محروم کردن و حذف کردن کسانی مثل ما که همیشه به سربلندی ایران فکر می‌کردیم چه چیزی را می‌خواهید ثابت کنید، مگه خارج کشور هم قانون حجاب اجباری است که من باید رعایت می‌کردم؟»

این ورزشکار همچنین صفحه اینستاگرام خود را که محدود به دوستاش بود باز کرده و نوشته: «ببینند زندگی خیلی از ماها توی فضای مجازی همین است، ما اینجا خودمانیم بی‌سانسور.»

شیوا امینی نوشته است: «وقتی که ما مدال آوردیم و قهرمان شدیم خیلی‌ها از ما حمایت‌ کردند اما وقتی به خاطر بی‌حجابی یا بدحجابی یا افتادن هدبند و کلاه ما را حذف‌ کنند باز هم همه مردم حمایت می‌کنند؟ ما این همه سکوت و صبوری را تحمل می‌کنیم و با حجاب سفت و سخت بازی می‌کنیم که مدال بیاریم و می‌گوییم مهم نیست، چرا پس شما نگفتید حالا یک بار بی‌حجاب بازی کردی مهم نیست.»

این ورزشکار در خارج از کشور در یک مسابقه غیررسمی نیز بازی کرده که در آن بدون حجاب ظاهر شده است.

شیوا امینی می‌گوید همه تلاش‌اش را به کار برده تا محروم نشود:‌ «همه تلاش‌هایم را کردم تا از طریق تماس و مکالمه با فدراسیون بانوان و حراست راه خودم را باز کنم که به خاطر حجاب حذف نشوم ولی اینها فقط ته دل آدم را خالی می‌کنند و می‌گویند شخصی و خصوصی نداریم و وقتی ملی‌پوش بودی باید توی پیج شخصی و یواشکی خودت هم با حجاب باشی. این بی‌رحمی است.»

مقامات فدارسیون تاکنون در این خصوص اظهارنظر رسمی نکرده‌اند.

حساسیت به حجاب بازیکنان زن تیم‌های مختلف ورزشی تا آنجاست که رعایت نکردن آن می‌تواند به محرومیت ورزشکار از عضویت در تیم ملی منجر شود.

فروردین امسال هم کمیته انضباطی فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بوکس ایران، زنان اعزامی به مسابقات بیلیارد آزاد چین را به دلیل آنچه عدم رعایت شئونات اسلامی خوانده شده، یک سال محروم اعلام کرد.

حدود دو ماه پیش هم فدراسیون شطرنج، درسا درخشانی ۱۸ ساله را به دلیل آنچه که عدم رعایت حجاب اسلامی خوانده شده، از شرکت در تمامی مسابقات و حضور در تیم ملی محروم کرد.

دیدگاه