مدیرکل ورزش و جوانان فارس:ورزشگاه حافظیه شیراز دارای چمن طبیعی می‌شود

  • 19 اسفند 1399 - 14:17
مدیرکل ورزش و جوانان فارس:ورزشگاه حافظیه شیراز دارای چمن طبیعی می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با اعلام اینکه بحث چمن مصنوعی ورزشگاه حافظیه شیراز منتفی شده است، گفت : این ورزشگاه با چمن طبیعی و در یک فرصت مناسب زیرکشت خواهد رفت.

 عباس حاجی زاده سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:در نشستی که با کارشناسان و پیشکسوتان و دست اندرکاران فوتبال فارس داشتیم به جمع بندی خوبی رسیدیم که این ورزشگاه با  قدمتی ۷۰ ساله که در برابر آرامگاه خواجه شیراز قرار دارد با چمن طبیعی و با کیفیتی مناسب به طور اساسی و استاندارد بازسازی بشود.

این مقام مسوول ادامه داد:وزارت ورزش و جوانان قول داده است که اعتبار بازسازی ورزشگاه حافظیه را تامین کند و پس از اینکه اعتبار آن ابلاغ شد با نظر چند نفر از کارشناسان کشاورزی و انتخاب یک پیمانکار که سابقه خوبی در کاشت چمن طبیعی در ورزشگاه های کشور دارد، زمان بندی را اعلام و کار را آغاز خواهیم کرد و امیدوارم در این کار مورد حمایت استاندار فارس هم قرار گیریم تا این ورزشگاه و ورزشگاه پارس(میانرود) به شرایط ایده آل برسند.

حاجی زاده اضافه کرد: ورزشگاه پارس را به هیات اتومبیلرانی سپردیم که ریاست آن به عهده معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز است که شهردار بودن منطقه ۲ شراز را در کارنامه دارد و این امیدواری وجود دارد رختکن های ورزشگاه پارس شیراز به ویژه چمن آن به صورت اساسی بازسازی شود.

تسویه حساب با پیمانکار چمن ورزشگاه پارس مشروط است 

وی گفت: پیمانکار زمین چمن ورزشگاه پارس حدود ۷۰۰ میلیون طلبکار است و پرداخت این رقم مشروط به تحویل یک چمن اساسی و مورد تایید کارشناسان است.

در نشست کارشناسان فوتبال فارس شرکت کنندگان  در مورد چمن طبیعی و مصنوعی به بحث و تبادل نظرپرداختند وبه این جمع بندی رسیدند که در شهرگل و بلبل ورزشگاه حافظیه که زیرساخت بسیار خوبی دارد با چمن طبیعی آراسته شود.

در این نشست رییس هیات فوتبال شیراز که دغدغه مدارس فوتبال و مسابقات این کلان شهر و همچنین درآمدزایی را داشت با نشان دادن تصاویری  از زمین چمن طبیعی که پس از کاشت خراب شده است مخالفت خود را با کشت چمن طبیعی اعلام کرد.

تصاویر نشان دهنده این بود که هم از خاک مرغوب و هم بذر استاندارد استفاده نشده و از همه مهمتر اینکه در نگهداری آن نیز خوب مدیریت نشده است.

داستان مصنوعی کردن ورزشگاه حافظیه از کجا آغاز شد

پس از اینکه علی اصغر کلانتری سرمربی تیم فجر شهید سپاسی شیراز نوزدهم بهمن ماه ۹۹به ایرنا گفته بود که ورزشگاه  حافظیه شیراز به دلیل عدم مدیریت در نگهداری چمن طبیعی و دو بار بازسازی، نتیجه ای نداشته است پیشنهاد داد ورزشگاه حافظیه با چمن مصنوعی بازسازی و مزین شود.

اما این پیشکسوت فوتبال فارس تاکید کرده بود که آرزویش داشتن یک چمن طبیعی با کیفیت استاندارد است که امیدواریم این اتفاق بیفتد زیرا ۱۵ سال است که یک چمن طبیعی خوب نداریم و این امر بارها با اعتراض مربیان و بازیکنان تیم های لیگ فوتبال همراه بوده است.

به دنبال این اظهار نظر تعدادی از کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال فارس و همچنین علاقه مندان به این رشته پرطرفدار در شبکه های اجتماعی و با رسانه ای  کردن این موضوع خواستار این شدند که ورزشگاه حافظیه در شهر گل و بلبل با چمن طبیعی زیرکشت برود که توجه به این امر محقق شد.

دیدگاه