اسپانسرها از ورزش از زنان حمایت نمی‌کنند

  • 26 بهمن 1399 - 14:06
اسپانسرها از ورزش از زنان حمایت نمی‌کنند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با بیان اینکه کمتر اسپانسری حاضر است در ورزش از بانوان حمایت کند، افزود: موضوع حمایت مالی از ورزش در بخش مردان شرایط مساعدی دارد اما در بخش بانوان با یک مقابله جدی مواجه است.

سیده معصومه دستغیب یکشنبه ۲۶ بهمن در جلسه شورای عالی ورزش و ساماندهی امور جوانان فارس که با حضور رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد، بیان کرد: اگر زمینه حضور بیشتر زنان در عرصه ورزش را فراهم کنیم، مشکلاتی که در حوزه اجتماعی و خانواده وجود دارد، کاهش پیدا خواهد کرد.

او افزود: شهرداری‌ها نقش مهمی در حمایت از ورزش بانوان دارند و می‌توانند امکاناتی رایگان در اختیار این قشر از جامعه قرار دهند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با اشاره به اینکه فارس هم‌اینک فارس ٢۵ بانوی قهرمان در رشته‌های مختلف ورزشی دارد و این افراد الگویی برای سایر بانوان علاقه‌مند به ورزش هستند، خواستار پیش‌بینی و تحقق اعتبارات ویژه و حمایت‌های مالی از این قهرمانان شد.

شورای شیراز حامی ورزش بوده است 

رئیس شورای شهر شیراز نیز با بیان اینکه پرداختن به ورزش و امور مربوط به آن دغدغه همه افراد است، گفت: شورای شهر از گذشته ورود به این حوزه را وظیفه خود دانسته و تلاش هایی هم در این باره کرده است.

سید عبدالرزاق موسوی همچنین ضابطه مند کردن حمایت از ورزشکاران با تهیه آیین نامه ای در شورای شهر شیراز را اقدامی مطلوب دانست و گفت: مجموعه شهرداری در حوزه ورزش امکانات بسیار زیادی دارد و فعالیت های گسترده ای در این حوزه انجام داده است.

حمایت شرکت عمران صدرا از ورزش

عضو هیئت مدیره شرکت عمران صدرا نیز تاکید کرد که این شرکت با محوریتی که استانداری فارس مشخص می‌کند، از ورزش و ورزشکاران و قهرمانان ورزشی حمایت ویژه خواهد داشت.

احد بهجت حقیقی گفت: براساس مصوبات شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید کشور، مبالغی برای مدال طلا، نقره  و برنز در قالب کمک نقدی و ساخت مسکن پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس نیز با بیان اینکه فارس رتبه چهارم صنایع در کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: واحدهای بزرگ و صنایع مادر در استان جدیدالتاسیس محسوب شده و در حال سرمایه‌گذاری بالادستی‌اند و باید بودجه‌های زیادی برای ارتقای واحدهای خود صرف کنند اما در عین حال پیشنهاداتی هم برای ورود آنها به حوزه ورزش ارائه خواهیم کرد.

حمیدرضا ایزدی با بیان اینکه واقعیت است که خود دست اندرکاران ورزش با صنایع بزرگ در استان ارتباطی نداشته‌اند، عنوان کرد: از این منظر طبیعی است که صنایع رغبتی نداشته باشند که به بخش ورزش کمک کنند.

ایزدی خاطرنشان کرد که هدف داشتن یک تیم قدرتمند در لیگ‌های برتر رشته‌های مختلف ورزشی به عنوان نماینده فارس و فراهم کردن زمینه حمایت کامل مالی از این تیم‌ها است.

دیدگاه