حضور شیراز در لیگ برتر فوتبال از اولویت‌هاست

  • 13 بهمن 1399 - 11:31
حضور شیراز در لیگ برتر فوتبال از اولویت‌هاست

فرماندار شیراز گفت: حضور حداقل یک تیم شیرازی در لیگ برتر فوتبال کشور یکی از اولویت‌های شورای ورزش و جوانان شیراز است که به عنوان یک مطالبه به حق مردم باید پیگیری شود و امیدواریم با یک عزم گروهی شاهد بازگشت فوتبال شیراز به سطح اول فوتبال کشور در آینده نزدیک باشیم.

محمدرضا امیری در جلسه شورای ورزش شیراز که حضور علیرضا پاکفطرت، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن انتقاد از نبود یک طرح جامع ورزشی در سطح شهرستان، افزود: در یک برنامه کوتاه مدت، لازم است اداره ورزش و جوانان با مشارکت برخی دستگاه‌ها و با در نظر داشتن بخش خصوصی، نسبت به تهیه طرحی قابل اجرا برای حمایت از تیم‌های ورزشی شیراز اقدام و تا قبل از پایان امسال آن را عملیاتی کند. 

به گزارش ایسنا به نقل از فرمانداری شیراز امیری اضافه کرد: شیراز به عنوان مرکز فارس ظرفیت‌های مناسب و غیرقابل انکاری بویژه در بخش خصوصی، برای بهره مندی مردم و مخصوصا جوانان در حوزه ورزش وجود دارد.

امیری افزود: متاسفانه تاکنون بدلایل مختلف از این ظرفیت‌ها برای ترغیب و تشویق جوانان و مردم ورزش دوست شیراز و ایجاد نشاط اجتماعی استفاده نشده است.

فرماندار شیراز با بیان اینکه دستگاههای متولی ورزش و جوانان تا امروز باید این ظرفیت‌ها را شناسایی و از آنها در راستای پیگیری مطالبات مردمی در این حوزه بهره می‌بردند، خاطرنشان کرد: فرمانداری شیراز یک وظیفه هماهنگی و نظارتی از برنامه‌های ورزش و جوانان شهرستان برعهده دارد که انتظار داریم اداره ورزش و جوانان شیراز در این راستا مطالبه‌گر بوده و برای برگزاری شورای ورزش شهرستان پیگیری کند.

امیری خاطرنشان کرد: با اینحال بار دیگر حمایت خود را از طرح‌ها و برنامه‌های ورزش و جوانان اعلام کرده و رسیدگی به مسائل و مشکلات احتمالی و ارائه راهکار را در دستور کار قرار خواهیم داد.

او با قدردانی از نگاه‌های ویژه حمایتی استاندار و نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی از ورزش و حضور پاک‌فطرت در شورای ورزش و جوانان شیراز، عنوان کرد: نگاه ما به ورزش یک نگاه عدالت محورانه و توجه به تمام رشته‌های ورزشی است و عدم حضور برخی تیم‌های ورزشی در لیگ‌های کشوری تنها بدلیل نبود اعتبارات مالی، پذیرفته نسیت و برای حل آن باید حداقل تا امروز یک طرح حمایتی قابل اجرا از تیم‌های ورزشی با تیم داری برخی سازمان‌ها تهیه و تدوین میپشد.

فرماندار شیراز خاطرنشان کرد: در یک برنامه کوتاه مدت و با قید فوریت، لازم است اداره ورزش و جوانان با مشارکت برخی دستگاه‌ها و بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی، نسبت به تهیه طرحی قابل اجرا برای حمایت از تیم‌های ورزشی شیراز اقدام و پس از تصویب نهایی و تایید استاندار به عنوان ریاست شورای ورزش و جوانان استان، تا پایان امسال عملیاتی کند.

امیری با اشاره به به برنامه‌های حمایتی از ورزش در قانون توسعه ششم کشور، یادآور شد: چنانچه دستگاهی در اجرای قانون گفته شده کوتاهی کند، وظیفه دستگاه متولی است که مراتب را برای حل مشکل به دستگاه بالادستی گزارش کند و معتقدم از ظرفیت‌های موجود قانونی در حمایت از تیمپهای ورزشی شیراز بنا به هر دلیلی استفاده نشده و می طلبد که دستگاه متولی ورزش و جوانان با عزم و اراده ای بیش از گذشته و با مطالبه گری مسائل را دنبال کند.

رئیس شورای ورزش و جوانان شهرستان شیراز نگاهی نیز به تیم داری و حمایت صنایع دیگر استان‌ها از ورزش داشته و افزود: اداره ورزش و جوانان به عنوان متولی این حوزه وظیفه دارد در تهیه طرح کوتاه مدت حمایت از تیم‌های ورزشی شیراز، مطالعه تطبیقی از دیگر استان هایی داشته باشد که در زمینه بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی و تیم داری و باشگاه داری دستگاه‌های دولتی و نیمه دولتی و  حمایت مالی از تیم‌های ورزشی خود تجربیات موفقی داشته‌اند و تمام ظرفیت‌های قانونی را تا تحقق این هدف به کار گیرند.

دیدگاه