خصوصی‌سازی در فوتبال موجب درآمدزایی قانونی می‌شود

  • 11 بهمن 1399 - 14:06
خصوصی‌سازی در فوتبال موجب درآمدزایی قانونی می‌شود

یک فعال حوزه ورزش شیراز اعلام کرد:هر چند ممکن است مشکلاتی در ابتدای کار خصوصی‌سازی واقعی در فوتبال پدید آید اما موجب درآمدزایی قانونی می شود و باید مشکلات ابتدای راه را به جان بخریم.

بیژن غلامی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: مجلس شورای اسلامی باید با تصویب قانون، زمینه خصوصی سازی برای این بخش به ویژه در حوزه معافیت های مالیاتی، حق پخش تلویزیونی ، تبلیغات محیطی و قانون کپی رایت (حق تکثیر) را هموار کند تا چالش های موجود  برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در ورزش برداشته شود.

مالک باشگاه ایمان سبز شیراز اضافه کرد: باشگاه ایمان سبز چند سالی است به صورت کاملا حرفه ای به ویژه در پایه های فوتبال کار خود را آغاز کرده و هم اینک دورخیز بلندی برای حضور در لیگ های مختلف کشور بر داشته است.

او افزود: هم اینک در فصل جدید لیگ های فوتبال کشور، تیم امید در دسته یک، جوانان در لیگ برتر و بزرگسالان هم در دسته سوم شرکت دارد و بر این باوریم که می توان از دسته سوم به لیگ برتر صعود کرد.

سرمایه گذاری بر روی محله های کم برخوردار 

غلامی با بیان اینکه سیاست این باشگاه سرمایه گذاری بر روی محله های کم برخوردار است گفت: بیشترین استعدادها در محلات ضعیف یافت می شود برای همین هم همه ساله جام محلات را با شرکت ۳۴ منطقه برگزار می کنیم تا استعدادها بیشتر کشف شوند.

مالک این  باشگاه اشاره کرد: برگزاری مسابقات محلات بهترین روش است تا بتوانیم با کشف بهترین ها زمینه حضور در فوتبال حرفه ای را فراهم کنیم و هم اینک نیز درلیگ برتر استان شرکت داریم.

هدف بلند مدت حضور در لیگ برتر 

وی گفت:هدف بلند مدت ما رسیدن به لیگ برتر است و بر این باوریم که  شیراز باید در سطح اول فوتبال کشور نماینده داشته باشد همان حلقه مفقوده ای که حدود هشت سال است علاقه مندان به فوتبال در انتظار تیم های مطرح کشور همچون استقلال و پرسپولیس هستند. 

غلامی بیان داشت: این تیم متعلق به تمام مردم  فارس به ویژه اقشار کم درآمد است و هر کس شایستگی دارد به عضویت باشگاه در می آید و بر خلاف برخی باشگاه ها هزینه ورود نمی گیریم و حتی به بازیکنان هم کمک می کنیم زیرا اگر قرار است در آمدزایی شود باید از راه اصولی و قانونی صورت گیرد نه اینکه از بازیکنان پول بگیریم.

دیدگاه