برترین کمانداران سنتی استان فارس شناخته شدند

  • 27 دی 1399 - 20:21
برترین کمانداران سنتی استان فارس شناخته شدند

رقایت‌های تیروکمان استان فارس در رشته سنتی برگزار شد و نفرات برتر آن در رده بانوان و آقایان شناخته شدند.

رییس هیات تیرو کمان استان فارس شنبه، با بیان این مطلب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این رقابت‌ها که به عنوان بزرگداشت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی برگزار شد، ۳۰ ورزشکار از استان فارس شرکت داشتند.

علی روزیطلب افزود: در رده سنی جوانان، فاطمه قائدی از ارسنجان بر سکوی قهرمانی ایستاد، فاطمه عباسی از باشگاه آرش شیراز و فاطمه غفوری از تیم آرین این شهر به ترتیب دوم و سوم شدند.

او بیان کرد: همچنین در رده بزرگسالان، هدیه عباسی از باشگاه آرش شیراز، فرشته براوی و مژگان پاکروان هر ۲ از ارسنجان به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

وی ادامه داد: در بخش آقایان و در رده جوانان نیز رضا صالحی از باشگاه آرش شیراز مدال طلا گرفت، محمد امیر رفیعی از تیم آرین شیراز صاحب نشان نقره شد و علیرضا ابراهیمی از ارسنجان هم مدال برنز گرفت و در رده بزرگسالان هم محمد زارع از تیم آرین شیراز، سعید دانشوراز باشگاه آرش شیراز و روح‌الله ابراهیمی از ارسنجان به ترتیب در مکان‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

رضا سعادت، فرهاد عسکری، فرید رزمی، اسما نعمتی و فرزانه حسینی، قضاوت این مسابقه‌ها را بر عهده داشتند.

کمان‌های سنتی، سابقه زیادی در ایران دارد که برای شکار حیوانات و یا در جنگ‌ها از آنها ستفاده می‌شد،که به کمان طرح ایرانی شهرت دارد.

دیدگاه