تیم‌های فوتبال فجر سپاسی و قشقایی شیراز به مصاف قعرنشینان جدول می‌روند

  • 28 دی 1399 - 9:21
تیم‌های فوتبال فجر سپاسی و قشقایی شیراز به مصاف قعرنشینان جدول می‌روند

تیم‌های فجر شهید سپاسی و شهدای قشقایی شیراز در هفته دهم رقابت‌های فوتبال دسته یک کشور به مصاف قعرنشینان جدول می‌روند که این بهترین فرصت برای نمایندگان فارس به ویژه تیم قشقایی است تا به برد دست یابند.

به گزارش ایرنا ، دوشنبه بیست و نهم دی ماه تیم قشقایی شیراز در ورزشگاه پارس میزبان تیم نود ارومیه است که میهمان در رده هجدهم جدول قرار دارد و در همین روز هم تیم فجر  درتالش با چوکای این شهر که این تیم هم در مکان هفدهم جدول است دیدار می کند و نکته این است که خطر سقوط هر دو حریف شیرازی ها را تهدید می کند.

هر ۲ تیم شیرازی در هفته نهم به مصاف تیم های صدرنشین رفتند و توانستند چهار امتیاز از این دیدارها را کسب کنند که نتایج خوبی بود و باید ببینم در این هفته در مصاف با انتهای جدولی ها چه نتایجی رقم خواهد خورد.

شیرازی ها  نباید حریفان خود را دست کم بگیرند زیرا بازی با تیم های پایین جدول که انتحاری بازی می کنند، به مراتب بسیار سخت تر از تیم های بالای جدولی  است.

تیم قشقایی، نود ارومیه را ببر و فاصله بگیر

اما تیم قشقایی شیراز که تیم بسیار جوان و با انگیزه است و فوتبال را خوب بازی می کند باید تیم نود ارومیه را با شکست بدرقه کند تا فاصله خود را با این تیم که هم اینک ۶ امتیاز است به ۹ امتیاز افزایش دهد ضمن اینکه فجری ها هم می توانند با شکست تیم چوکا تالش فاصله این تیم را با همشهری خود زیاد کنند.

شاگردان داریوش هرمزی سرمربی تیم قشقایی هفته گذشته در مقابل تیم استقلال اهواز صدرنشین در خانه اش در حالی که ۱۰ نفره شده بودند این تیم را متوقف کردند تا نشان دهند که می توانند در صورتی که خود را باور کنند برای تمام تیم ها خطرناک شوند و خود را از پایین جدول جدا کنند.

یک بُرد می تواند تیم قشقایی را به مسابقات بر گرداند

تیم قشقایی که در شروع مسابقات تیم ملوان انزلی مدعی را در خانه شکست داد پس از گذشت هشت هفته دیگر نتوانسته است به پیروزی دست یابد از این رو این دیدار برای قشقایی بسیار مهم است زیرا با یک برد می تواند دوباره به مسابقات بازگردد و به بالای جدول فکر کند.

 در ترکیب تیم قشقایی بازیکنانی همچون امین  هاشمی فرد، مرتضی سنجانکی، علی حسامی، سجاد تقوی و مهدی داغر حضور دارند که می توانند برای هر حریفی خطرناک باشند، آنان این ظرفیت را دارند که در کنار سایر بازیکنان، تیم قشقایی را به روزهای اوج بازگردانند و در این راه باید قدر خود را بیشتر بدانند زیرا انتظار از آنها به مراتب بیشتر است.

تیم قشقایی پس از پشت سر گذاشتن ۹ بازی به هماهنگی رسیده و باید از این به بعد به فکر امتیاز های از دست رفته باشد اگرچه بیشتر بازی تیم  مقابل تیم های بالای جدول بوده است.

تیم قشقایی باید قدر بازی های خانگی را با بازی های هجومی بیشتر بداند و با پیروزی پست سر گذارد و در بازیهای خارج از خانه هم به فکر گرفتن حداقل امتیاز از حریفان باشد.

نود ارومیه ضعیت ترین تیم لیگ آزادگان

اگر نگاهی به تیم نود ارومیه که در لیگ  گذشته از تیم های مدعی بود ، داشته باشیم می بینم که این تیم پس از انجام ۹ بازی ضعیف ترین تیم لیگ آزادگان است که حتی نتوانسته است یک گل به ثمر برساند ، این تیم یک مساوی با گل ریحان البرز داشته و هشت باخت در کارنامه دارد و با ۱۱ گل دریافتی یکی از ضعیف ترین خط دفاعی جام را هم دارد و این بهترین فرصت برای تیم قشقایی است که حتی با گل های زیاد حریفش شکست دهد.

قشقایی ها حریف خود را دست کم نگیرند، مراقب ضد حمله ها باشند

اما آن چیزی که برای تیم قشقایی در این بازی خانگی اهمیت دارد دست کم نگرفتن تیم حریف است زیرا شاگردان فرهاد فضلی سرمربی تیم نود ارومیه چیزی برای ازدست دادن ندارند و بازی بسته ای را ارایه خواهند کرد و حتی به دنبال آن هستند تا از روی ضد حمله و زدن ضربات ایستگاهی خود را به دروازه تیم میزبان نزدیک کنند.

باید منتظر ماند و دید آیا شاگردان داریوش هرمزی سرمربی تیم قشقایی با شکست دادن حریفشان نوار ناکامی را قطع خواهند کرد و یا اینکه در دام قعر نشین گرفتار خواهند شد.

فجر سپاسی مدعی برای صعود به بالای جدول باید چوکا تالش را قربانی کند

اما تیم فجر شهید سپاسی شیراز که اسب خود زین کرده است تا در این فصل پس از هشت سال به لیگ برتر صعود کند برای رسیدن به صدر جدول باید چوکای تالش انتهای جدولی را قربانی کند تا همچنان به عنوان مدعی باقی بماند، اگر چه نباید حریف خود را دست کم بگیرد زیرا تیم چوکا تیم ریشه داری است و راحت نمی بازد.

آمار در جدول رده بندی می گوید تیم چوکا حریفی است که بدترین خط دفاع و حمله دارد و این بهترین فرصت برای شاگردان علی اصغر کلانتری سرمربی تیم فجر است تا با گذر از این تیم مترصد متوقف شدن تیم های مس کرمان،هوادار تهران و استقلال خوزستان که بازیهای سختی دارند، باشند و در هفته دهم صدرنشین لیگ شوند که فجری ها تاکنون لیاقت خود رابرای رسیدن به این امر مهم نشان داده اند.

میلاد احمدی نطقه قوت فجری ها در میانه میدان 

اما در میانه میدان تیم فجر بازیکنی وجود دارد به نام میلاد احمدی که این روزها در اوج آمادگی است و هم گل می زند و هم پاس گل می دهد ضمن اینکه در ترکیب تیم فجر بازیکنانی همچون، دانیال کردستانی شوت زن که ۲گل به ثمر رسانده است،  امیر شبانی، فرزان دانا که بیشتر باید قدر فرصت ها را بداند، احسان الوان زاده، امیرحسین صدقی و  احسان گنجی وجود دارند که در کنار سایر بازیکنان از تیم فجر یک مدعی ساخته اند.

مشکل مالی مهمترین چالش  فجری ها در لیگ های گذشته

اما مهمترین چالش فجری ها در سال های گذشته مشکلات مالی بود که بارها از سوی دست اندرکاران ، مربیان و بازیکنان این تیم در رسانه ها مطرح می شد و آنها همه فکر و ذکر خود را معطوف به این مسله مهم کرده بودند برای همین در میدان نتایج خوبی کسب نمی کردند اما هم اینک با حمایت باشگاه فجر مشکل مالی حل شده است و دیگر شاهد مصاحبه آنها و زیر سوال بردن مسوولان استان نیستیم و نتیجه اش هم ارایه فوتبال خوب و مدعی شدن برای لیگ برتر است.

هم اینک در جدول رده بندی پس از انجام ۹ بازی، تیم مس کرمان با ۱۸ امتیاز در صدر جدول جای دارد، هوادار تهران و استقلال خوزستان هم به ترتیب دوم سوم هستند و تیم فجر شهید سپاسی شیراز با ۱۶ امتیاز چهارم شده و ملوان بندر انزلی هم با ۱۵ امتیاز در جایگاه پنجم قرار گرفت، همچنین تیم شهدای قشقایی شیراز با هفت امتیاز در رده شانزدهم ایستاده است.

در رقابت‌های فوتبال دسته یک باشگاه‌های ایران جام آزادگان ۱۸ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۴ بازی، تیم‌های اول و دوم جدول راهی لیگ برتر دوره بیست و یکم خواهند شد و ۲ تیم انتهای جدول به دسته دوم سقوط می‌کنند.

تیم‌های چوکا تالش و نود ارومیه هم به ترتیب با ۶ و یک امتیاز در قعر جدول هستند.

دیدگاه