زن لارستانی به رقابت‌های بین‌المللی پاورلیفتینگ ترکیه اعزام شد

  • 22 دی 1399 - 11:53
زن لارستانی به رقابت‌های بین‌المللی پاورلیفتینگ ترکیه اعزام شد

زن لارستانی به عنوان نخستین نماینده استان فارس به رقابت‌های بین‌المللی پاورلیفتینگ (وزنه‌برداری قدرتی) در کشور ترکیه اعزام شد.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان لارستان، دوشنبه با بیان این مطلب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: فاطمه فولادی که متولد سال ۱۳۶۹ در شهر لار و دانش‌آموخته رشته تربیت بدنی است، پس از کسب عنوان نخست در رقابت‌های قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی، جواز حضور در مسابقه‌های بین المللی پاورلیفتینگ در ترکیه را کسب کرد.

محمد حسین طیبی افزود: مربیگری بین المللی بدنسازی ifbb، مربی رسمی فدراسیون پرورش اندام، ریاست انجمن پاورلینک لارستان، ریاست انجمن اسپرت لارستان، قهرمانی چند دوره مسابقه‌های استانی و کشوری در رشته پاورلیفتینگ و عضویت در تیم ملی از جمله مهم‌ترین سوابق این ورزشکار لاری است.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان لارستان اضافه کرد: رقابت‌های پاورلیفتینگ ترکیه از بیست و هفتم دی ماه ۹۹ در سه آیتم، پرس سینه، لیفت و اسکوات به میزبانی شهر استانبول ترکیه برگزار می‌شود و از ایران ۲ ورزشکار زن و ۶ ورزشکار مرد به سرپرستی صامد قریشی شرکت دارند.

به گفته طیبی، در رقابت‌های بین‌المللی پاورلیفتینگ ترکیه، کشورهای روسیه، اوکراین، گرجستان و شماری از تیم‌های آسیایی و اروپایی حضور دارند.

پاورلیفتینگ، یک ورزش قدرتی است که شباهت‌هایی با ورزش وزنه‌برداری دارد و به ترتیب شامل سه حرکت اسکوات، ددلیفت و پرس سینه است.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

دیدگاه