تیم‌های شیرازی به مصاف صدرنشینان فوتبال دسته یک کشور می‌روند

  • 21 دی 1399 - 15:25
تیم‌های شیرازی به مصاف صدرنشینان فوتبال دسته یک کشور می‌روند

تیم های فوتبال فجر شهید سپاسی و شهدای قشقایی شیراز در هفته نهم لیگ دسته یک فوتبال به مصاف تیم‌های ملوان انزلی و استقلال خوزستان که در صدر جدول قرار دارند، می‌روند.

به گزارش ایرنا، تیم فجر دوشنبه ۲۲ دی ماه در ورزشگاه پارس شیراز میزبان تیم ملوان انزلی است که با ۱۵ امتیاز در رده دوم جدول است و تیم قشقایی هم در همین روز به مصاف تیم استقلال خوزستان می رود تا جدال شیرازی ها در هفته نهم حساس شود.

فجر اوج گرفته با علی اصغر کلانتری در شیراز به مصاف تیم ملوانی می رود که این روزها با حمایت پژمان نوری و مازیار زارع دو بازیکن قدیمی این تیم اسب خود را زین کرده اند تا دوباره قوی سپید انزلی را به لیگ برتر بازگردانند.

تیم فجر هم اینک با ۱۳ امتیاز در رده هفتم جدول جای دارد و با توجه به فاصله سه امتیازی با صدر جدول، اعضای تیم فجر به دنبال بُرد هستند تا به جمع صدرنشینان اضافه شوند و این شایستگی را دارند که این اتفاق رخ دهد.

شاگردان علی اصغر کلانتری سرمربی تیم فوتبال فجر این روزها خوب بازی می کنند و نشان دادند که امسال از مدعیان صعود به لیگ برتر هستند.

دیدار تیم های فجر و ملوان همیشه جذاب بوده است 

دیدار تیم های فجرشیراز  و ملوان انزلی می تواند یکی از جذاب ترین بازی های هفته نهم باشد زیرا این دو تیم ریشه در فوتبال کشور دارند که جایشان سالهاست در لیگ برتر خالی است.

تیم ملوان با ۱۰ گل زده یکی از بهترین خط حمله های لیگ را دارد و فجری ها باید مواظب مهاجمان این تیم باشند و اجازه ندهند صاحب فرصت شوند زیرا در صورت دریافت گل، خط دفاع تیم ملوان آمار خوبی در جدول دارد برای همین ممکن است کار را برای مهاجمان فجر سخت کند.

قوی سپید انزلی که می داند بازی سختی با فجر دارد با احتیاط بازی خواهد کرد تا ابتدا گلی دریافت نکند و سپس از فرصت ها به ویژه از روی ضربات ایستگاهی استفاده کند و به دروازه تیم فجر یورش ببرد.

نقطه قوت تیم ملوان 

نقطه قوت ملوان در سمت راست این تیم است که با میعاد یزدانی که سابقه بازی در تیم استقلال تهران را دارد قصد دارد از این سمت به دروازه تیم فجر حمله کند ضمن اینکه یزدانی که میل زیادی به نفوذ دارد تا کنون ۲ گل هم برای تیمش به ثمر رسانده است تا این منطقه از تیم ملوان را به یک نقطه قوت تبدیل کند.

همچنین تیم فجر این روزها بسیار سرحال نشان داده است و بعد از آمدن کلانتری به عنوان سرمربی شخصیت تیمی زرد پوشان شیرازی تغییر کرده است و به نظر می رسد فجری ها برای رسیدن به لیگ برتر پس از هشت سال عزم خود را جزم کرده اند و بر خلاف سال های گذشته مشکل مالی هم ندارند تا فکر و ذکرشان معطوف به این امر مهم  شود.

فجری ها برای رسیدن به صدر جدول باید قوی سپید انزلی را در خانه شکار کنند و یکی از مدعیان را از سر راه بردارند.

قشقایی شیراز و استقلال خوزستان

در این هفته تیم قشقایی شیراز که تیمی پر توان و جنگنده نشان داده است که سخت می بازد، باید به مصاف تیم استقلال اهواز برود که صدرنشین لیگ است.

از آنجا که داریوش هرمزی سرمربی تیم قشقایی اهل خوزستان است به نوع فوتبال همشهریانش آگاهی دارد و می داند که باید برابر تیم صدرنشین و آن هم در اهواز چگونه بازی کند. تیم قشقایی پس از انجام هشت بازی ۶ امتیاز کسب کرده است اما با توجه به نوع فوتبالی که این تیم ارایه می دهد و تا اخرین لحظه دست از تلاش بر نمی دارد تاکنون در لیگ به حقش نرسیده است.

قرعه نامناسب 

قرعه مناسبی هم در شروع لیگ برای این تیم رقم نخورده است و  اکثر بازیهایش با تیم های بالای جدول بوده است اما با نوع فوتبالی که ارایه می دهد تیم دست و پا بسته ای برای حریفانش نیست و اتقاقا روی این تیم حساب باز کرده اند و کاری هم به  جایگاه آنها در جدول ندارند.

شاگردان داریوش هرمزی سرمربی تیم قشقایی توانایی این را دارند که صدرنشین را در خانه متوقف کنند و  خوشحالی تیم های تعقیب کننده را به دنبال داشته باشند.

این تیم برای مصاف با استقلال اهواز تمام بازیکنان خود را در اختیار دارد و می خواهند شگفتی ساز هفته نهم باشند  امری که می تواند اتفاق بیفتد و حریف را در خانه غافلگیر کند.

هم اینک در پایان  هفته هشتم، تیم استقلال خوزستان با ۱۶ امتیاز در صدر جدول جای دارد، ملوان انزلی و مس کرمان هم با ۱۵ امتیاز به ترتیب دوم و سوم هستند.

همچنین تیم فجر شهید سپاسی شیراز با ۱۳ امتیاز در رده هفتم قرار دارد و تیم شهدای قشقایی شیراز هم با ۶ امتیاز جایگاه پانزدهم را به خود اختصاص داده است .

در رقابت‌های فوتبال دسته یک باشگاه‌های ایران جام آزادگان ۱۸ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۴ بازی، تیم‌های اول و دوم جدول راهی لیگ برتر دوره بیست و یکم خواهند شد و ۲ تیم انتهای جدول به دسته دوم سقوط می‌کنند.

تیم‌های چوکا تالش و نود ارومیه هم به ترتیب با پنج و یک امتیاز در قعر جدول هستند.

دیدگاه