سرانجام تکلیف تیم فوتبال بانوان شیراز مشخص شد

  • 18 دی 1399 - 9:10
سرانجام تکلیف تیم فوتبال بانوان شیراز مشخص شد

معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان فارس گفت: با واگذاری تیم فوتبال بانوان این استان به هیات فوتبال، سرانجام تکلیف این تیم مشخص شد.

فریبا خالدی، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه باشگاه شهدای قشقایی شیراز از ادامه زیر پوشش قرار دادن تیم فوتبال بانوان فارس انصراف داد، تصمیم گرفتیم با حمایت اداره کل ورزش و جوانان این استان، این تیم را به هیات فوتبال فارس واگذار کنیم.

وی اضافه کرد: با یک حامی مالی مذاکره کرده‌ایم که این تیم را زیر پوشش قرار دهد با این حال در شرایط حاضر، تیم در اختیار هیات فوتبال فارس است .

کادر فتی تیم تقویت خواهد شد

خالدی، با بیان اینکه کادر فنی تیم فوتبال بانوان فارس تقویت خواهد شد، گفت: برای تقویت کادر فنی با چند مربی صحبت کرده‌ایم تا در ادامه رقابت‌های فوتبال لیگ برتر این تیم را همراهی کنند.

وی بیان داشت: بازیکنان تیم نگران نباشند برای آنها برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در پایگاه قهرمانی شیراز، هفته‌ای سه روز زیر نظر مربیان بدنساز بخش بانوان پایگاه قهرمانی، بدنسازی کنند.

معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان فارس افزود: امروز عصر (هفدهم دی ماه ۹۹) از تمرین این تیم بازدید کردیم و به بازیکنان قول دادیم برای کمک به آنها بخشی از اعتبارات ورزش بانوان این اداره کل از طریق هیات فوتبال به این تیم اختصاص یابد.

وی ادامه داد: علاوه بر ورزشگاه حافظیه، قرار شد ورزشگاه پارس شیراز هم برای تمرین و مسابقه در اختیار این تیم قرار گیرد و همه تلاش ما این است که این تیم ر ا در لیگ برتر حفظ کنیم.

خالدی، همچنین از باشگاه شهدای قشقایی شیراز به دلیل حمایت از این تیم قدردانی و بیان کرد: این باشگاه همه سعی و تلاش خود را برای حمایت از این تیم کرد و ما نیز از آنها سپاسگزاریم.

به گفته وی، تیم فوتبال بانوان فارس پنجشنبه (هجدهم دی ماه ۹۹ ) به سیرجان اعزام خواهد شد تا نخستین بازی از دور برگشت خود را برابر شهرداری این شهر برگزار کند.

وی اضافه کرد: به بازیکنان تیم فارس گفته‌ایم شکست ۱۱ بر صفر برابر این تیم در دور رفت را فراموش کنند زیرا توانایی بازیکنان فارس بیشتر از این است و آنها می‌توانند نتایج خوبی در ادامه رقابت‌ها کسب کنند.

قصه فوتبال بانوان فارس دراز است

به گزارش ایرنا، فوتبال بانوان فارس سال‌هاست که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند و با وجود اینکه چندین بار زیر پوشش باشگاه‌های مختلف فعالیت خود را دنبال کرده اما هیچ گاه به آرامش نرسیده است.

رییس هیات فوتبال فارس، دوازدهم آذرماه ۹۹ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به فرصتی که فدراسیون تعیین کرده بود و به باشگاه زاگرس شیراز هم اعلام کردیم، باشگاه به دلیل مشکلات مالی نتوانست حمایت خود را از تیم فوتبال بانوان فارس ادامه دهد.

غلامعلی هنرپیشه افزود: ناگزیر شدیم تیم فوتبال بانوان فارس را به باشگاه شهدای قشقایی شیراز واگذار کنیم ضمن اینکه آنها از قبل درخواست داده بودند اما منتظر باشگاه زاگرس بودیم که در این مورد تعیین تکلیف کند.

مسوول سازمان لیگ فدراسیون فوتبال نیز ششم آذرماه ۹۹ به ایرنا گفته بود: با رایزنی رییس هیات فوتبال فارس، یک فرصت طلایی دیگر به تیم بانوان فارس دادیم.

همچنین باشگاه زاگرس شیراز هم در این مورد اظهار داشت: باید از مهلتی که فدراسیون در اختیار ما گذاشته است، نهایت بهره را ببریم هر چند فدراسیون فرصت‌های زیادی داده است اما مشکلات مالی موجب شده است به تکاپو بیفتیم تا سهمیه از بین نرود.

امیر مقیمی ادامه داد: قاسم فصحت مدیر عامل باشگاه اعلام کرده است دیگر توان پرداخت هزینه‌های سنگین تیمداری را ندارد.

با توجه به فرصتی که فدراسیون داده بود، هیات فوتبال فارس با مدیران تیم شهدای قشقایی شیراز وارد مذاکره شد و آنها قبول کردند تا تیم فوتبال بانوان فارس را در رقابت‌های لیگ برتر حمایت کنند.

باشگاه قشقایی شیراز: دیگر نمی‌توانیم تیم فوتبال بانوان فارس را حمایت کنیم 

روح‌الله نجف پور مدیرعامل باشگاه شهدای قشقایی شیراز نیز روز بیست ودوم آذرماه ۹۹ به ایرنا گفت : تاکنون حدود ۲ میلیارد ریال برای تیم فوتبال بانوان فارس هزینه کرده‌ام و با توجه به برخوردار نشدن این تیم از حمایت‌ها، دیگر توان اداره کردن این تیم را ندارم.

بازیکنان تیم فوتبال بانوان قشقایی شیراز به ایلام نرفتند

پس از اینکه باشگاه شهدای قشقایی شیراز از حمایت تیم فوتبال بانوان فارس، انصراف داد، بازیکنان این تیم در اعتراض به پرداخت نشدن قرار دادشان در حالی که مقدمات سفر آماده شده بود از رفتن به ایلام انصراف دادند تا این بازی بر اساس قانون سه بر صفر به سود ایلام اعلام شود.

تیم فوتبال بانوان فارس در آخرین بازی خود از دور رفت، دوازدهم دی ماه ۹۹ در ورزشگاه حافظیه شیراز با نتیجه ۱۱ بر صفر مغلوب تیم شهرداری سیرجان شد، برای دور برگشت این دیدار هم زیر پوشش هیات فوتبال فارس در آمده تا قصه تیم فوتبال این استان همچنان ادامه داشته باشد.

تیم هیات فوتبال فارس در نخستین بازی از دور برگشت این رقابت‌ها نوزدهم دی ماه ۹۹ در سیرجان، میهمان تیم شهرداری این شهر است که در صدر جدول قرار دارد،

تیم فوتبال بانوان فارس در دور رفت، بدون گرفتن امتیاز در انتهای جدول گروه دوم قرار گرفت.

شهرداری بم، سپاهان اصفهان، هیات فوتبال البرز، ذوب آهن اصفهان، همیاری آذربایجان غربی در گروه اول رقابت‌های لیگ برتر بانوان قرار دارند، همچنین تیم‌های شهدای قشقایی شیراز، وچان کردستان، شهرداری سیرجان، ملوان بندرانزلی، پالایش گاز ایلام، نماینده بوشهر هم در گروه دوم به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

دیدگاه